Monday, August 9, 2010

Shopping Raya Sebelum Puasa

Sejak aku beranak kecik, mmg aku dah tetapkan..nak shopping baju raya mesti sebelum puasa. Orang kata belum puasa dah sibuk beli baju raya pun aku tak kisah. Aku malas nak bersesak bulan2 posa ni. yela...kalau ikut emosi bershopping aku, mmg aku tak kisah. Tapi kena gak aku amik kira emosi yang lain. tak pasal2 ada yang emosi nnt. Tak ke naya. Tak memasal ade yang beraya tak berbaju raya. So untuk itu aku kena amik langkah2 keselamatan lebih awal. Baju anak dara aku dah ku belikan awal2. Ni tinggal baju omak ngan apaknya je ni...seawal pagi kononnnya nak gerak gi Kl maka dengan kesempatan yg ada, ku siapkan bekal utk hubby..



Pagi tu aku tak berapa nak rajin nak masak . so aku buatkan sandwich daging je la......yelah umah aku ngan kl jauh gak...45minit..untung klu x jammed...klu jammed mau sangkut sejam lebey.....sambil en asben drive aku pun suapkan aje la..janji dia kenyang. senang keje aku nk menyopping nnt. Uikkk..kene jaga tu. Org lapo ni kenkadang lain pesennya. so..apalagi..kenyangkan aje perutnya itu..sampai KL...mak aiiiii..orang punyalah ramai. yelah mgkin mcm aku gak nk buat persiapan awal. malas nak bersesak dibulan posa yg penuh dgn cabaran tu. jenuh gak la nk cari baju aku ngan apaknya ni. nasib baik la angin en asben baik...kalau x, mimpikan aje nk berjalan kaki kehulu kehilir cari baju raya. At last jumpa gak apa yang di cari. complete semua sekali. baju en asben sekali. senang aku. tak yah pk2 nak buat baju bagai. beli siap sudahh..lagi jimat rasanya...

sampai kat maju Junction, nampak plak mesin urut badan, apalagi...dan2 terus ddk...nikmatnya badan dan kaki diurut. aku minta kat hubby sejibik kerusi ni...dan2 tepuk dahi....pening pale dia dengokan permintaan merapu aku ni ..ala.. kata sayang :))...

No comments:

Post a Comment