Thursday, August 5, 2010

Penangan Durian


Aku bukan penggemar durian..kalau setakat buat geli-geli kat tekak ni ok la . Kalau dulu mungkin ye kot. Tapi lepas aku pregnant terus xleh nak layan sgt. Makan aje terus mabuk. Yang muntah la...yang pening la..yang mcm nk pitam la...macam2. kalau dulu berguni pun aku boleh telan. Ini beli pun atas petrmintaan en asben. aku layankan aje. Aku paling tak suke beli durian. tak suke..tak sukeee...keikhlasan maniaga sesetengah tokey durian ni agak kurang. ke takde. Yang aku tegur ni bukan semua. tapi sesetengah. tak dan nak pilih, dia dah pilihkan. dah tu dan2 dia tebuk. pastu bila tak jadik amik nk marah plak...Aikkk...apasal nk marah..aku tak pilih...aku baru tengok. sape soh tebuk...dalam hangin2 pun beli gak la 2 bijik...buy 2 free 1..katanya..layankan aje la...Sampai umah, terus en asben bentangkan untuk aku...wahhh..dia tukang bukak, aku tukang ngap. last2 aku yang tersadap..


Lepas makan, mulalah kepala aku buat hal...orang kata, minum air guna tampuk durian. Aku pun buat la....makin ngeng lagi ade aku rasa. lagipun petua tu untuk hilangkan panas, bukan nk ilangkan pening sbb mkn durian. Bergoyang aku kejap sebab penangan durian ni.....huhu...peringatan buat aku : Lenkali makan tu beringat..jangan main bedal aje.....


No comments:

Post a Comment