Friday, August 27, 2010

Bila Cuti..

Bila hari cuti:

Inilah masanya untuk bersenang lenang dn bermalas-malasan..kalau ddk kat kg dulu jangan harap...rutin, ttp rutin..agak2 kalau malas, zassssssssssss.....dapat la sedas libasan hanger dari puan emak...

Bulan2 pose mcm ni lagi la, tdo mcm tak hingat nak bangun. bangun pun, untuk solat, pastu zzzzzzz..balik. Kalau kat kg, mau kena mandi sebaldi air.

Masa ni la nk tgk tv sampai lebam bijik mata. Kalau kat kg, mau dah kena  dh jeritan halilintar....

buat keje yang sepatutnya 1 jam kasi settle 2-3 jam. Kalau kat kg, mau kena tazkirah 5-6 muka surat. tu pun belum tentu abis...

Tapikan walaupun byk kenangan disebat, dirotan, dimarah kat kg nun, aku ttp suke balik kg. Dah buat salah, mana tak kena rotan. SEmua tu mendewasakan aku. Dan yang pahit tu sebenarnya manis bila dipikir2kan balik. Mungkin cara puan mak dan en ayah ala2 askar, tapi pk2 balik, diaorang nk mendidik aku. Yela, bayangkan aku pernah buat keje gila gi mandi kat site tempat org nak buat balai raya. wahh...kemain aku and the gang dok berkubang. Ini termasuk abang aku. Balik rumah, siap, dua2 kena sesah...hambikk..rasakan...masa tu pk mak tak sayang. tapi sbnrnya mak sayang. Gila ko kalau lemas sesemua dalam tapak yg baru kena korek tu. Tak ke naya. Itu namanya xde keje, carik keje. Dah tu siap kira aku kena berapa libas, abg aku kena berapa libas. bleh gitteww..birat badan aku weii. Padan la muka aku ngan abg aku. Aku tau mak nk mengajar aku. Dia cuba mendidik aku jadi manusia yang baik. Mana ada mak ayah tak sayang anak. Cara mendidik je yang berbeza. dah dapat anak degil mcm aku adek beradek, mau mak ayah asyik nak menyabo je....Tapi alhamdulillah..dah beso2 ni perangai memasing makin baik dan makin molek. Moga makin hari makin baik..aminnn....

No comments:

Post a Comment