Tuesday, August 24, 2010

Main Masak-Masak

Sukekan kalau apa yg kt masak org mkn..tak puji xpe..klu mkn sampai licin tu...puas giler hati.. dan mungkin sbb incik hubby dah bleh terima ape yg aku masak..incik hubby agak fussy bab2 mkn ni....tiap hari dok pk nak masak ape..nak masak ape....sedap atau x, tunggu masa buke nnt rasa. Yang penting aku masak...mcm2 dok aku berangankan...bila masak, kadang jadik...kadang kedaung gak rasanya...bak pepatah org tua, practice makes perfect...

So harini dengan angan2 yang ada,aku masak ayam masak merah dan udang goreng...masak sesimple yg mungkin...sian plak klu aku tak siap masak incik hubby ngan si iman dh ddk menadah tgn baca doa, puan mama x siap masak lagi...so, inilah hasilnya..


ayam masak merah




 udang goreng


 Otak2 popia. yang ini idak le aku membuatnya. Rajin la sgt aku ni yek. So, beli yg frozen aje...

 ini koktel handmade by mr hubby..guided by me..:))

Dan sempat aku masak untuk sahur skali...pehhh..kemain rajin ekkk...sbnrnya malas nk bgn pepagi. Save 1/2 jam.... 


rendang daging..termerah la plak...


kailan goreng..ikan masin yellek...lupa nk beli..so kailan aje laa..ini aku masak pepagik ye..

Nota kuku besi:kenapa aku suke post pasal mkn??..sbb aku suke makan....:))


No comments:

Post a Comment