Tuesday, January 11, 2011

Bila Balik Kg..

Bila balik kg, kami sekeluarga jadi kuat makan. Sampai2 umah je, terus makan. Tak cukup mkn kat umah, pi tapau nasi goreng kat luar. Si anak yang tak berapa nak pemkn, jd seorang yng kuat mkn. Pukul 10 mlm dok amik pinggan mintak nasi. Sungguh ajaib kejadian tu. Balik sini, nasik sekilo badan memasing. Baru 2 hari ddk kg. kalau seminggu, sebulan setahun...mau tak muat pintu...

Bila balik kg, anak menjadi rebutan pn mak@nenek iman alisha dan atuk@moyang iman alisha. Pening takk???....Moral balik kg kali ni, jangan sesekali gatal2 nak balik umah belah inchik suami atau belah aku tanpa bawak buah hati pengarang jantung mereka tu sekali. Tobat aku kena tarik muka sbb benda tu...

Bila balik kg, kumpul reramai, aku jd tukang buli..biasalah aku kan kakak...masak berdua dgn adek aku pun, bleh bergaduh...dia usik aku, aku usik dia balik. Sampai terjerit2 kat dapo. Last2, kena jerit dgn puan mak, terus senyap memasing.....hahhahaha...takut sey ngan puan mak....


Bila balik kg, ini adalah barangan wajib dibeli. kopi, 2 paket, mee siput 2 paket. Bekalan untuk sebulan. Mee  siput ni aku rasa hanya org johor je kot yang tau..Sedap mkn cicah sambal tumis. Dan lagi sedap kalau sambal tumis tu mak yang buat. Kalau malas, sos cili pon sodappp....White Coffee aka capucchino tu, baru je try and error..boleh la tahan.....Kopi adalah wajib untuk inchik suami. Wajib dibuatkan tetiap pagi..jika tidak, maka ade yang bakal sentap dgn saye  pepagi itu....


Bila balik kg, kami lupa masalah keje yang menimbun kat opis. Tapi bila balik sini, sampai je tol shah alam, mulala teringat byk benda yang nak kena settle...pening terusss..


Bila balik kg, kami mcm org baru kawin. Sbb anak kami tak pedulikan kami. Biasalah pujaan ramai. Nyampassss.... Tapi tdo malam wajib carik ketiak busuk mama dia ni gak...

Yeee...balik kg mmg best. Makan2, lepak2. gedik2, jalan2 kat tpt nostalgia zaman muda belia dulu.  Kenkadang boleh teringat zaman bercinta dedolu....wahhh gatal sudahhhh...apapun i loikeeeeeee......

Jom balik kg.....


2 comments:

  1. kite pon same wahai kakak sanggul..kat dapur mak stok mee siput mmg sntiasa ade..kate johor kan?kan?hehe

    ReplyDelete
  2. kannnnn...stok itu wajib ada....siapalah perut ku tanpa mee siput..bleh gitu....heheh

    ReplyDelete