Wednesday, February 1, 2012

Akhirnya....Bunga-Bunga Berguguran....

Sebelum nak cite panjang lebar, Meh sama-sama buang sawang…fuhhhhhh…..dah tak Nampak macam blog dah..sawang sesajer…lama beno nak updatenya…Dah, jom dengar aku nak cerita....

Hari sabtu hari tu, aku dah rasa lain macam je..pinggang dah mula sakit2, perut dah start memulas...jalan pun payah...Contraction macam nak bersalin…dari pagi hingga kemalam…tumpah darah pun kemainn banyak….darah beku pun berketul2 keluar..sakitnya hanya tuhan dan mereka-mereka yang pernah merasainya je yang tau..mula2 setengah jam sekali..lepastu 15minit sekali…setengah minit sekali..…aku sampai tak bole nak jalan…dan aku rasa ‘jalan’ dah bukak..tapi bende tu still tak mau keluar…Aku cuba push...yang keluar hanya darah merah yang melimpah...darah beku yang besar2....

perlu dinyatakan sakitnya adalah sama mcm nak bersalin…cuma beza, satu push keluar baby, satu lagi push keluar darah beku dan kantung yang tiada isi..takpun janin yang tiada nyawa….faham??...

last2, inchik suami bawak pegi hospital yg terdekat…yelah..tengok darah melimpah2…aku pulak dah tak daya nak bangun menahan sakit..so, terus je pegi hospital…sampai sana, terus masuk air, bagi ubat tahan sakit….yang aku tak faham, bila masuk air, masuk ubat tahan sakit, ‘jalan’ yang aku rasa dah terbukak tu, makin tertutup….yang darah2 beku tupun stop keluar….

Dekat 2 hari jugak aku duduk bertangga kat hospital....adehhh..hari yang nak kena cuci, aku hanya tawakal..yela, aku ni bukan berani sgt...ingat tuhan je masa tu....

Cuci mmg tak sakit..sbb dia tak kerjakan aku hidup2...doc bagi epidural, so, mmg tak rasa pape...tadah jek la...kebil-kebil mata tunggu doc buat keje....malu terpaksa tolak tepi..demi masa depan *eh tetiba*....

Yang buat stress cuma kena cucuk sana cucuk sini...yang nak masuk air la, amik darah la....alahai...itu kelemahan aku....Kena plak yang buat tu bangsa doc2 pelatih yang ganas, hijaulah muke menahan sakit..

Satu bende yang aku belajar bila kat sini, bila doc2 pelatih datang reramai  nak mengerumun kat tpt korang, buat2 la tdo…muaahahhahha..itu yang aku buat…dan aku terselamat dari ditanya dan dikerjakan itu ini….jahat kannnn…nak selamat, haruslah pandai…..muahhahaha…ingatkan aku sorang buat peranagi cenggitu, akak yang ddk depan aku tu pun sama...muahahhahahha...bughuk perangai...

Kat sana aku kena duduk sebilik empat orang...ok la kan....sbnarnya tak kisah sgt...janji ade member duduk sebilik..aku nikan penakut...ditakdirkan semua tu banyak mulut...so keje kitorang, makantidoborak....dalam borak2 tu ade sorang akak ni tanya..

sue, umur berapa eh..

saye dah 31 kak tahun ni...

eh yeke???..

ye la kak...tuakannnn..

Biar betul???...*muke takpercaya*

hahhaha...betul la kak..buat ape saye nak tipu...

Akak ingat sue baru 22 camtu..

eh, mude beno tu kak...

iyeee.....akak ingat baru 20++...tapi suami sue nampak tua ehhh..

hahhahhahahhahahahhaha..
*sumpah aku ketawa kuat masa tu..rasa nak tergolek dari katil pun ade*
Takpelah kak, biar suami saye nampak tua..saye nampak mude, ayu dan jelita..muehehe....

Perasan!!!!!

Hahahhaha... 

Moralnya disini, yang dapat saye ambil dari rakan-rakan semisscarrige dengan saye ni, saye nampak mude dari usia sebenar...awwww...maluuuu...rasa nak kucup2 je dahi org yang puji tu....buat inchi suami, takpeee...anda tetap nampak muda dihati sayee...hehehe....

Apapun aku anggap semua ni dugaan untuk mematangkan diri aku...dan dijadik pengajaran pada masa akan datang...Nikmat kesakitan yang buat aku makin kuat...Insya'Allah.... :)

Apapun selamat berpantang tanpa baby untuk saye…..Buat inchik suami, saye tau anda mampu jadi Mr Mama selama 2 minggu ni....Terima kasih kerana banyak membantu..sayang kamooo.....



No comments:

Post a Comment