Monday, January 23, 2012

Betul ke Miscarriage Pun kena Pantang???

Lately ni rasa mcm banyak sangat cite pasal miscarriage...muntah la sape yang baca...tanpe..janji aku puas dengan ape yang aku nak luah....Sekarang ni dan start sakit2.*eh bukan dah sakit2 dari haritu ke???*...tapi aku tak tau bila yang tak menjadi tu nak keluar...takpelah, walaupun agak tensi, aku sabar menanti....

Aku sebenarnya tak tau yang kalau miscarriage kene berpantang macam orang bersalin....ada tu cakap sampai 44 hari...ayakkkkk...pitam lah saye...kene jaga makan, makan jamu, mkn pati ikan haruan, berbengkung bagai...senang cakap pantang org bersalin dgn pantang org mscarriage ni adalah sama...bezanya ada dengan takde baby je...pitam lagi untuk kali kedua...ini semua adalah hasil google'an sepanjang takde buat ape kat umah ni....

Mungkin ada yang kata mengada..bukan beranak punn..dan ada yang kata takkan la nak kene buat tu semua...tapi tulah, yang menanggung bukan mereka...tapi diri sendiri kannn....cakap mmg sedappp.....sekarang mungkin tak rasa sakitnya..esok lusa, masak la ko sorang-sorang sakit orang tak peduli.....orang tak rasa apa yang ko rasa kan...so, pandai-pandai la bawak diri ye...

Aku ambil mana yang penting je la...mana yang mampu ikut, aku ikut...ni pun tgh mencari apa yang patut sementara tunggu waktu pantang tanpa baby nnt...sedeykan statement itu....takpelah, kan dah kata takde rezeki..usah dilayan sangat emosi yang tak stabil tu....

Set bersalin je dah beratus....pitam lagi saye untuk kali yang ketiga.....



No comments:

Post a Comment