Sunday, February 12, 2012

Mengapa Begini


Pernah tak korang berkeadaan mcm gambar kat atas tu...aku????...selalu...tak semua bende sedeh aku bole share dengan semua orang....mulut aku mmg payah nak bercerita...*byk sangat tertelan batu kot*..aku terlalu takut nak berkongsi rasa sedeh aku dengan orang lain...

Depan orang kadang kite tersenyum dan ketawa..tapi dalam hati mmg takde sape yang tahu...yang penting org tahu kite ketawa bahagia...tapi bila bab2 sedih pilu ni kadang org takmau layan...lagi sedeh bila kt tengah sedih/susah, org yang terdekat buat tak paham jek...takpe2..saye faham..tak semua suke bende2 sedeh ni...saye cuba jadi manusia yang memahami walaupun kadang saye tak faham dengan ape yang saye faham...bole???...tak faham saye, takpe....

Aku tau bukan mudah untuk puaskan hati semua org..termasuk hati aku sendiri...kadang kala mungkin ada hati yang tercalar sana sini..tak mungkin org nak faham semua yg kite rasa...lebih baik muhasabah diri, dan belajar untuk bahagiakan hati sendiri walaupunnn..

Biarlah orang tgk kite sentiasa tersenyum.....senyum tu kan sedekah..
:)




No comments:

Post a Comment