Wednesday, February 8, 2012

Teringinnn Tapi Tak Bole

Sape kata aku bole duduk berteleku kat umah lama-lama..owh tidakkkkkk.....yela..tak bole buat ape2..hari tu masa mak aku datang lagi laaaaa....nak tolong hidang makanan pun kene marah...asyik kene marahhhh jekk...itu tak bole ini tak bole..makan sikit pun kena marah...siap cakap dengan inchik suami kalau aku tak mau makan, sebatkan aje..bole????...itulah mak aku...garang...tapi aku tau dia sayang kat aku....biasalah i kan anak makk..aww..pang karanggg....

sekarang ni dah bole la tolong sikit2..tapi yang perlukan aksi-aksi ganas masih inchik suami yang buat...aku tgkkan je....aku masih lagi berstokin dan bersweater dalam rumah....umpama duduk kat tempat sejuk dah ni...feeling-feeling dok kat jepun pun ade...muahahahaha....jepun mendenya panas terik mcm nihh...huh!!!

Dua tiga harini alisha tak berapa nak sihat...batuk + selsema...sian aku tgk...janganla demam...biasa kalau dia start batuk, mmg kitorang terus bagi ice-cream sunday mcD....itu je ubat dia...tapi tgk, mcm tak ok je...inchik suami cakap kalau tak ok, bwk pegi klinik..aku ok je...janji dia sihat *dalam hati melonjak riang sebab dapat keluar jalan...gi klinik pun cukup la..bole???..rosak aku ni*

Sampai klinik, rupa-rupanya klinik tutup...malas nak gi klinik lain sbb si alisha mmg serasi kat situ...alamak, terpaksa tunggu esok la kannn...takpe-takpe itu esok punya cerita...alang-alang dah sampai shah alam, aku ajak inchik suami pegi beli barang aku jap....sementara tunggu aku terkedek-kedek jalan pegi beli barang aku tu bole plak anak beranak ni berdua gembira jengah kat tutti frutti...wahhwahhhh...sukeee yekkkk...tak tau aku hanya mampu menahan perasaan geram sbb tak bole makan...tahannnn...tahannnnn...

kusyuknyeee dia makan...tak tau yang mama dia dok telan air liur dari tadi....


Ye..yeee..kali ni terpaksa mengalah...bagi anak makan pepuas tanpa gangguan...aku???..sabo-sabo..2-3 minggu jek lagi....lepas tu makan la sampai pitam *ayat sedapkan hati*...

Menyinggah mmg tak lama...sbb aku tak bole jalan jejauh sgt....biasalah tgh dalam 'pantang'...buat pertama kalinya aku yang ajak balik...badan nak pakai lama, so jgn nak ngadangada kehh...dah, jom balik...eh jap jap...lps balik dari windowtakberapanakshopping nih, si alisha terus tertido..malam, batuk dah makin kurang...esoknya terus baik....apakah maksud tersirat itu...adakah dia demam akibat ddk lama sangat dalam rumah????....*sama mcm mama dia*



No comments:

Post a Comment