Thursday, March 10, 2011

Anakku

Bila duduk sendiri, tgk muka anak, rasa macam sayu ati sgt..sayang giler pun ada..Biasalah anak, sape tak sayang kan??..Tahun ni umur iman alisha akan masuk 3 tahun. Masalahnya, dia agak lambat bercakap. Aku tak tau ape silapnya. Mungkin sbb tragedi yang melanda aku masa aku mengandungkan dia..Jika itu penyebabnya aku redha..

Cuma terkadag ade sikit terkilan dgn org2 sekeliling yang dok menegur anak ku lambat bercakap..Ye anakku tak seperti anakmu yg umurnya setahun dah pandai membaca...Dan aku kesal orang2 yang memperlekehkan aku bila aku cuba untuk mecuba petua2 orang tua supaya anakku lancar bercakap....ya..ya..aku tau kamu lagi bijak pandai dari aku..Tapi salah ke aku cuba yang terbaik untuk anak ku???..

Walaupun iman alisha tak sepetah kenkawan sebaya dia kat luar sana, tapi aku sgt syg kat dia..Dengar kata, walaupun kadang kerap memanaskan jiwa...Jadi tukang lap air mataku bila aku menangis..faham kalau aku ade masalah...pandai buang pampers dalam tong sampah, dah mula pandai berdikari walaupun kenkadang menggugat kesabaran aku...Itulah permata hatiku....Selalu aku doa yang terbaik untuk dia...

Sayang sangat aku pada dia..sob..sob...emosi terganggu kejap..sgt tak stabil..sedih di situ..

No comments:

Post a Comment