Wednesday, October 13, 2010

Sabar Dan Sabar Dengan Kerenah Anak

Akhir2 ni kerenah awek kecik aku makin menjadi2. Adakah ini akibat terlalu byk menonton cerita ultraman yan menyebabkan dia terjangkit dengan perangai rasaksa2 kat dalam tv series tu??..Aku naik pening kenkadang. Tak larat nk marah pun ade. Hari2 merengek tanpa sebab musabab yang membolehkan dia merengek. Serius aku tak paham. Apa yag dia nak aku pun tak tahu. Nak adek ke???....

Merengek sikit2 xpe. Ini melalak meraung bagai macam kena pukul bantai...aduyaiii..sungguh mengganggu emosi betul ini anak kecik. Mungkin orang akan cakap, ala..anak baru sorang dh nak bising..nak mengeluh. It's up to u la nk ckp ape...Seriously i don't care. Mungkin yang cakap tu jenis tahan mental dan fizikal. Aku ni kurang sikit nak tahan. Maybe anak pertama kot. Tak tahu lah kalau masuk kedua, ketiga, keempat, kelima..amboiii..banyaknya. Satu pun gaduh. Nak reramai??..

Dan yang aku pelik, awek kecik aku ni pepadah pantang aku sebut nak ngadu pada puan emak pasal kerenah dia. Bila aku cakap "mama cakap dengan mak awak buat prangai mcm ni..biar kena rotan.." dan2 dia bleh tukar topik. Tak pepasal soh aku tdo. Kadang terus senyap..Huhhh..tahu plak dia takut dengan 'mak' dia kat kg tu..

Apapun ini mungkin dugaan untuk aku n inchik suami untuk jaga dia. Ini juga anugerah yang dikurniakan supaya aku lebih kuat dan lebihkan sabar dlm hati aku ni . Yela makin besarkannn..sok dah anak dara, dah pandai kenyit2 mata, lain plak cerita. Sabarkan aje la . Moga aku diberi kesabaran yang kuat untuk menjaga dan mendidik anak2.....Itu tak termasuk ayahnya lagi tau..isk..isk...sabo je laaa....

No comments:

Post a Comment