Sunday, August 29, 2010

Puasa Dihujung Minggu


Masanya untuk shopping raya. Yeahhh....Eh bukan ke, semua dh settle???..ala...yg ni shopping cuci2 mata je...tapi manatau ada yg berkenan, bleh aku rembat selai dua. Lagi satu aku nak bawak awek kecik aku jenjalan. Kesian asyik soh ddk umah je.bila aku kerja, ddk la dia umah pengasuh dari pagi sampai ke petang..Sungguh kesian aku tgk awek kecik aku ni. So hari2 minggu mcm ni la aku spend masa dgn dia....

 


Si awek kecik ni kalau jalan kemain laju lagi...sekarang dah tak mau naik stroller..bila kluarkan stroller, pandai plak dia tolak tepi. Bosan dah mungkin asik kena tolak. Sesekali nak gak berjalan. Sebenarnya mak ngan ayahnya  yg malas nk mengejar...Dah mcm acara lari berganti-ganti  plak dah. So sekarang mmg no choice la. Dia kata xmau naik stroller, xmau le. Klau paksa, mau ngamuk satu shopping mall nnt. Nnt sape yang ssh??mamanya gak yang ssh. Susah nak shopping...so, kasi can la anak tu menapak satu shopping mall tu. Nasib baik la waktu tu x ramai org. Puasa mungkin. Sbb tu org malas nk kluar kot. Aku ni aje yg x kira pose ke idak, merayap, ttp merayap...



Tetiba nampak plak vespa kuning ni. Tengok je vespa ni aku teringat zaman aku kecik2 dulu. Mana taknya, nampak je vespa, siap la dahi sesapa kena tepuk. "Vespa tak kunci"..ntah ape jenis permainan dan sape yg mulakan pun aku tak tahu. Biasalah bbudak kg...ttiba teringat kenangan zaman cecomot kat kg dulu...


Rehat kejap. Penat sangat la tu...mama soh jalan, dia dok pi blari jek. Sape suruh...Kalau ikut mama, bukan semua kena singgah ke??..huhu.. Satu peel buruk aku, aku tak suke sales assistance dok follow belakang punggung aku...wachaaa..rasa aku pi humban SA tu jejauh. tapi aku xleh  nak salahkan dia gak. Dah mmg kejenye entertain customer. And luckily inchik hubby paham. Dan dia akn cakap kat SA tu jgn dok follow aku. Klu dok follow jek,kompem aku x beli. Serius aku rimas bila ada yg dok perati ape yg aku nk beli dan ape yg aku belek. Sbb tu kalau ade SA yag dtg kat aku soh beli itu ini, dgn xde perasaan aku akan cakap, "xpe..terima kasih"...Tak kisah la barang tu murah ke, mahal ke, yang penting, tolong jangan follow aku...









No comments:

Post a Comment