Tuesday, June 21, 2011

Fenomena Kejap Demam Kejap Tak

Semalam si alisha demam balik. Jumaat lps dh demam sbb kena tosil, sabtu ahad sihat walafiat. Isnin demam balik..Batuk muntah. Aku pun tak tau kenapa fenomenanya begitu. Disebabkan ayahnya baru balik outstation, so atas alasan penat berjalan jauh, maka inchik suami dgn rela hati ambil cuti sehari untuk menjaga buah hati pengarang jantung beliau itu...Aku???..harus la keje......cuti dh tak byk..

Petang bila aku balik rumah si alisha tdo..jenuh ku kejut. Takmau bgn...kejut punya kejut, akhirnya bgn gak. Nampak muke aku, terus melalak. ...'nanak mama..nanak mama' (mcam nampakk hantu kehh)..bayangkan anak cakap mcm tu, harus sentap la mak dia ni kann...aku sabar lagi..makin aku pujuk, makin dia lari..lagi laaa maknya mkan hati. sampai nk menitik air mata dh. Terus aku bawak diri kat penjuru katil..Ala2 membawa hati yang duka lara.

Inchik suami jadik org tgh, soh aku pujuk lagi..Huh...nasib baik anak sendiri...aku gigihkan diri pujuk lagi..'chaaa...mama sori k..sori sgt...mama sayang chaa'..terus si alisha pusing dtg kat aku..(dh mcam drama swasta plakk dahhh)..Dia datang kat aku sambil nangis2 syahdu, tgn tunjuk kat inchik suami 'mama...ayah buattt'...muahahhaha (gelak dalam hati jek masa tu)...sentap kejap inchik suami...td kemain baik si alisha dgn dia...tetiba kasih beralih arahh...

hati mama dia terus bunga2 kembang tak bole blah...hehhe...lps tu asyik la nak berkepit...naik turun tangga berpimpin...wahhh..rindu sgt nampaknya....Yela sebelum ni klu sakit aku yg jg. Tak pun aku ngan inchik suami jaga sesama....tetiba semalam aku tinggal dia gi keje..opkos la sentappkann...alaa...mak ngan anak bukan sama kuat sentap ke??

Harini aku hantar juga dia kat umah pengasuh...tapi nampaknya dah kebah sikit...just batuk2 je tak hilang lagi...sian budak kecik tu dari baby sampai besar tonsil tak hilang2...

No comments:

Post a Comment