Monday, February 14, 2011

Sentapnyee dia....

Aku, bila Alisha buat perangai, aku ikut suke. rasa aku nk marah,aku marah, rasa aku nk biar, aku biar, rasa nk aku sakat, aku sakat. Tgk la rasa apa yang aku rasa...Bergantung pada kesalahan beliau...

Ok, nak dimulakan cerita, aku ni, macam biasalah mula menggelupur bila ddk umah lelama. So, ubatnya tak lain tak bukan, shopping la jawabnya..Wahhhh...macam bank negara tu aku punya kannn. Bab siap2 harus aku siap dulu. Sebab??... Biasalah perempuan. Yang tudung lilit2nya la, baju nk iron la, muka nak makeup tetebal la, nk cover cela kat muka kononnya la, mcm2 la....Aku tgk inchik suami, zap..zap...zap...siap..aku gak yang terkial2...Sabar ya inchik suami..

Iman Alisha aku siapkan pelan2. Itu satu hal..kalau dah siap awal, mula la menggelupur soh cepat..tak menyabo..sabo boleh tak??...

Budak kecik ni, kadang aku pakaikan baju yg agak seksi....tapi bila pandang lelama, sakit plak mata aku tgk..so, pakaikan la cardigan..Bole plak bila aku pakaikan, dia bukak balik..mau hati maknya tak sentap...Aku apalagi terus lari2 merajuktaknakkawan sbb anak tak nak pakai cardigan..bole gitu???..Akukan emosi....

Ok, bila dah tau maknya merajuk mcm nak lari gi batu belah bertangkup dan telah berjaya dipujuk oleh ayah beliau, dia pakai....ok fine. Aku dah sejuk sikit. Tapi muka maintain ketat. 


Satu dah settle. Satu hal lagi dia buat. Bila aku pakaikan stokin, aku tgk muka dia ada tompok2.. Tompok2 foundation ye..jari kecik, comel plak aku tgk tompok2 tu.....Dan mcm biasa, kewajipan para mak2 bila si anak buat hal, aku mulalah membebel...sebenarnya tak marah  pun..Saja bebuat havoc kat anak...Wahhh...kemain takleh terima hakikat kena bebel ngan mama...tu nak kata mama boleh nape alisha x boleh la tu...Halooo..kulit cantek...xyah nk gatal pakai yg bukan2..eh bukan le nk kata kulit aku tak cantek..cuma nk kasi gebu lagi...hahhahha..ayat cover line....

Tengok, macam mana aku tak geram???????..siap tutup2 mata  bila kena marah dgn aku...siap menjeling tau..mau ku geget2 aje mata tu...pstt..pstt..sebenarnya beliau sgt comel bila buat mcm tu..tapi biasalah..aku kan mak..setakat marah2 manja tu adalah biasa...peace iman alisha, mama sgt sayang  kamoo...



No comments:

Post a Comment