Sunday, November 21, 2010

Raya=Makan

Hari  raya = hari untuk makan..makan..makan....

Ya..tak terkecuali dengan aku yang tak padan dengan sakitnya...Makan itu wajib walaupun sakittt.... Tapi kali ni agak beku sebab tak dapat jelajah satu kg...So, ddk rumah aje la nampak gayanya. 

Adek perempuan aku, pantang ddk2..ade je yg dibuat untuk dikunyah..pukul 11 malam pun dengan slumber dia hidang daging panggang dpn aku yang sedang enak menonton tv..apelagi, makan la dua beradek ni. Yang lain dah dok belayar kelautan hindi. Yang dua beradek ni tak henti makan..makan ...dan makan...bak kata adek aku pun, balik kg semua tak pantang..semua bedal... 

Makan ..duduk..makan..duduk...makan.. tido..zzzzzz.  Mau tak macam org ternak badan. Puan mak, sikit2 suruh aku ddk je....serius aku tak betah begitu ... Ya, aku tau dia sayang dan risau kat aku yang pelik2 aje sakitnya ni. Tapi tu la, takkan aku nak ddk2 je sambil membesarkan punggung dan kembangkan lemak2 tepu yang dah lama bermastautin kat badan aku ni. Arghhhh......sabo...sabo....

Yela, mak mana yang tak sayang anak kann. Walaupun anak mak dah beso panjang ni...huhu...Masa anak mak susah, mak sentiasa ada kat sisi orang(gantinama aku kat pn mak ngan inchik ayah)..sayang giler aku pd pn mak...:)

Tapi tulah..Bila ddk kg, semua serba sekejap...pejam celik, pejam celik, dh kena balik sini..kena balik awal plak tu..iskk...mencikk i taww....huhu...Dan sebenarnya aku ni jenis yang homesick...pengakuan ikhlas ni...dh beso2pun  homesick ekkk....shhhhh...diam-diam sudahh... :))




No comments:

Post a Comment