Thursday, October 14, 2010

Tak Salahkan Kalau Kurus...

Sebab musabab kenapa aku kurus..

1. Sebab aku makan hati
2. Sebab aku takut gemok
3. Sebab aku diet
4. Sebab aku takde duit nak makan tapi ade duit nk beli barang peribadi aku
5. Sebab aku perasan cantek bila aku kurus..(perasan tak hingat!!!!)
6. Sebab senang aku nak menyelit kalau kena kejar ngan askar2 aku...

Best tak jawapan aku bila org tanya kenapa aku kurus. Kadang lemas gak bila orang persoalkan aku ni kurus. Karang aku gemuk pun akan jadi masalah gakkan..So, aku bersyukur aje apa yang ada. janji aku sihat. Bab makan memang kadang aku agak jaga sikit walaupun kadang aku akan pulun aje..pantang nampak mcm sedap..

Telinga ni kadang naik nipis bila org dok sindir memacam bila tengok aku makan sikit..halooooo...aku mkn sekali mmg sikit. Tapi tolong peratikan berapa kali aku makan. Aku akan menguyah selagi mulut aku tak penat untuk menguyah.. Tolong jangan kata aku tak reti berhenti nak makan plak..Aku cubit mulut tu karang..iskk..ttiba emo plak ni...

Apapun aku senang dengan badan aku sekarang ni...bolelaaa..itu aku yang kata. Lagipun kalau aku membesar bagai diternak, tak larat bawak badan sediri, tak guna gak..Cukuplah masa aku pregnant aku jatuh tergolek2 sampai masuk sepital, mc sampai sebulan, ddk sebulan atas wheelchair hanya kerana kaki aku tak kuat nk bwk badan aku ni...kan menyusahkan namanya tu.

Ala...sebenarnya besar atau kecik xde masalah..janji yang empunya diri tu, senang dengan apa yang dia ada. Ada lebih dan ada kurang...Apapun sendiri mau ingat yaa...

No comments:

Post a Comment