Thursday, October 7, 2010

Sua Rasa hari Raya, Riang Ria, Ntahapahapa..

Tiap tahun confirm ada buat jamuan raya . Mcm tahun2 yang sudah semestinya aku tak terlibat. Aku mmg suke kayyy. Lagi pun aku pepadah tak suke dok entertain dpn orang. Gugup, gagap, nk pitam, malu semua segala bagai perasaan tak best tu ada kat aku. Tapi tahun ni terkena plak..so, i paksa rela la u..as usual persiapan kena buat. Tahun ni x boleh share booth dgn department lain. So department aku kena buat sendiri la. Tu yang pulun abis tu..'Raya Anak Desa' temanya...



Ni makcik2 yang sedang mengayam ketupat sambil mengayam mulut...mcm mana keje nak siap kalau asyik dok borak je..


Yang tengah dok dibugkus tu, wajik. Bungkus guna daun ketupat palas...dan memandangkan tak cukup daun , terpaksalah guna daun kelapa..kreatifkannn..dan lagi kreatif bila kekami makan wajik tu biar kasi cepat abis....bleh gittewwww....


Maaf ya..saye mmg selalu tertido semasa bercakap....



Mereka2 yang sanggup bekerja keras, mengerah tenaga, bergolok gadai demi mendirikan booth kami ni..



Aku seperti biasa.... mmg cenggini gayanya. Lupa diri kejap..pantang nampak camera.. 



Rupa mak budak..



Inchik kurus, cameraman kami.. :))



Sebenarnya baju yang kitorang ni, baju lama..ntah zaman bila..diperintah pakai, aku dgn si eda ni menjunjung perintah aje la..Ilang akal ke nak durhaka...yang pasti baju ni sungguh classic.  Tangan kemain beso. Aku rasa ni kalau nak sumbat sampai 4 bungkus nasi ayam pun muat ni...

 Cumil tak kekami!!...Pilih..pilih..nak yang mana satu...tapi maap la ye ..lambat sikit.....masing2 sudah berpunya ...



Aku yang kenkononnya buat2 sibuk...


 Aku bila dah jumpe kenkawan, memang terus hilang kawalan..biasalah lama tak jumpa. i rindu u...u rindu i..muahh..muahh....

 Dalam pada aku merayau dari satu booth ke satu booth tu Ade satu booth ni siap kacau dodol. Fuhh ..kemain basah ketiak tuuu...jiwa kental ar korang...



 ini adalah aksi2 orang yang nak cepat balik..cepat kemas, cepat balik. Aku dah tak sanggup menahan rimas. baju ni ni tebal wooooo......ini acik memang tolong ye. bukan buat2 tolong ....


Apapun aku seronok..walaupun agak penat..semuanya selesai dan makanan yang dijamu semuanya habis licin..alhamdulillah....hopefully tahun dpn dapat menu2 yg sedap2 pulak ye...

No comments:

Post a Comment