Saturday, January 7, 2012

Jalan-Jalan Johor Bahru

Awal tahun yang agak mengujakan...orang vacation hujung2 tahun...paling tak pun pertengahan tahun...aku plak buat awal tahun...orang sibuk anak nak sekolah, aku plak dok sibuk nak makan angin...

Sebenarnya dah lama plan..tapi tulah, manjangggg potponenya..hampir2 aku fedup...yela, mula2 kata bulan 10, lps tu bulan 11, lepas tu bulan 12 ...last-last aku cakap dengan inchik suami, agak2 busy sangat, dah tak payah pegi mana2..ddk je kat rumah!!..*biasalh...ayat org sentap kannn*...agaknya tgk bini dok muncunggg tak habis2, dia book semua sekali bulan 1...masa tu baru aku puas hati....hehehhe......aku bab2 jalan mmg tolong jangan janji..tulah, mcm mana anak tak ikut...huh!!!

Sebelum tuju ke destinasi, harus la balik mengadap mak ayah dulu...lg pun adek aku sunat, so tgk la sekalikan..dah sejalan, singgah jek la....

muke xcited dapat jalan2...umpama mama dia gakk...

opsss..lupa nak bagitau destinasi...kami anak beranak menuju ke Johor Bahru...tempat memori daun pisang tu....hahhaha.......singgahan awal sebelum pergi ke tambak seberang....


Dah mcam ju'on dh aku tgk budak ni....kebas bontot gak nya ddk lama dlm kereta...tu yang tetiba sampai hotel terus merangkak


sekarang pantang nampak org pegang camera...pantas jek nak posing...

aksi gedik itu penting ya...

mungkin dinamakan rezeki..klu ikut booking sepatutnya studio suite tapi diorang upgrade kasi junior suite sbb takde bilik kosong...kewlass kannn...rezeki..ingat senang aku nak sampai JB nih??....

aksi manja ayah dan anak......

sampai2 hotel, memasing ngadu lapar....adehhh...masalah plak nak cari tempat makan...disebabkan mmg tak tau kat mana tempat mkn yang best2...so kt redahh jek..last2 decide pegi JJ Tebrau...pantang sgt dengar ade JJ, pantas aje kaki aku melangkah....dekat setengah jam gak la nak sampai sana..huhu...berpeluh tiak cari...itu belum campo tolak sbb  sesat lagi tu *mmg ku campak keluar gps laki aku tu!!!*..

gembira dalam kelaparan..sweet kannn..last2 makan kat chicken rice shop jek...sbb hidung aku mengada tak tahan bau....

alolololo...rasa macam nak ramas-ramas je pipi mereka berdua nih....bajet cumel la tuh...tolong ye...jgn rampas takhta kecumelan saye...walaupun org kata saye huduh ketika mengandung ni, tp dlm hati saye, saye ttp cumillll...*sila muntah secara beramai2...*

kesayangan saye

Ini akibat terlalu banyak membebel...ssh beno aku nak berbual dengan ayahnya..sibukkkk je nak menyampuk...rasakannn....

sekarang kalau makan licin jek...kiri kanan pun aku dah tak pandang...hanya padamu makanan...


lepas makan, siap semua, pegi plak Danga Bay..lepak-lepak..ikutkan malas...tapi memikirkan esok lusa agak pack, so layankan jek la...Si alisha, mula2 tak mau itu tak mau ini...suruh naik mainan yang ada tu semua, dia kata tak bole..."cha pening kepala"...cisss..pandai pening kepala sekarang ni ya...rotan nak????...tapi bila dah cuba sekali, nak lagi...nak lagi..lagi dan lagi...last mak ayah dia yang pening kepala...hadoiiii...

aku tgk mamanya yang over xcited...anak relax jek...

"kuda hitam, aduhhh kuda hitam...tak dihitung namunn merbahayaa"..ehh...tetiba feeling2 hettykoesendang kannn..


Si alisha makin lama makin sukar dikawal...asyik nak naik kuda pusing tu je..mula minta itu dan ini...dah..dah jom balik...ibu mengandung perlu rehat byk nih...jangan nak macam2..karang mama bertukar kaler plak nnt..dah, jom balikkkkk!!!!

No comments:

Post a Comment