Monday, May 30, 2011

Hati Yang Sayu

Ayah aku megalami katarak pada mata beliau...dan pernah buat pembedahan secara laser. tapi tulah, ayah aku ni bukan bole duduk diam. Sehari lepas operate mata, dia bole vromm..vromm..gi kebun..Adehhh..memang tak bole nak cakap ape..mak aku penat la bising kat dia. tapi xde mau dengar. mmg sabo mak aku tu...Biasalh, org dh biasa buat keje, mana bole ddk diam kat rumah kann..

Masalahnya sekarang mata ayah makin teruk. Beliau dah tak nampak sebelah mata. Mungkin punca sbb beliau tak jaga. Bila dah teruk mcm tu, ayah dh mula risau. So, inchik suami tawar diri untuk bawak ayah pegi pusat perubatan mata kat Shah alam..Bila dh diperiksa, rupa2nya mata ayah dah tak boleh diubati lagi..Akan kekal tak nampak sebelah mata. Sebelah lagi dah kabur..tak pasti boleh diubati atau tidak..

Ayah nampak cool...tapi tak tau apa dalam hatinya. Yang pasti mak nampak sedeh...Aku faham perasaan mak...

Moga mereka berdua kuat menghadapi dugaan yang datang..Anak2 sentiasa disisi mak dan ayah...

Yang pasti hati aku sayu..sayu sangat..tuhan aje yang tahu...mohon agar ada berita yang mengembirakan hati untuk mereka berdua...

No comments:

Post a Comment