Monday, September 20, 2010

Penat Beraya...



Dah namanya raya, mmg la penat kannn...pulun beraya satu hari 10 buah rumah...siap anta tanda sepupu aku lagi. dari pagi jejak ke malam..Macam biasalah. Aku ikut inchik ayah dengan puan emak beraya..kalau ikut aku jalan sdiri, tak serajin tu kot. Biasalah orang tua..Adek beradek ramai, semua perlu diziarah. Sok aku dah tua pun mcm tu kot...Alaa..xpe..Setahun sekali. Apa ada hal..

Dan ini dua orang, wajib aku bawak sekali. jangan ngengade nak tinggal..Dan nasib baik si awek kecik ni tak banyak buat ragam bila aku bawak beraya. Idak le ddk diam, tapi boleh laaaa..

Bila dah penat2 beraya, dah penat, mulalah ade yg tak kena...Aku mmg la jenis yang terrrrrrsangattt la mudahnya sentapp..Bila dah sentap mulalah muncung aku panjang sedepa. Buat hanger baju pun boleh. Ntah ape yang aku sentapkan pun aku tak hingat. Itulah, dok menyentap aje kejenye....

Ni kes nak lari la ni..ntah sape punya slipper aku kebas. Mana nak lari aku pun tak tau. majuk beno dah rupanya tu. Kenkonon membawa hati yang luka parah la tuhh.. Chitt...Tapi idak le aku berani nak masuk kebun depan nun...ttiba muncul 'ngotngot' utan, mau lintang pukang aku lari nnt...

Betapa dasyatnya rupa aku bila marah..hilang dah seri penagntin, seri anak dara, seri mak dara, seri isteri orang..habis sudahhh..yang ada hanya muncung yang boleh dok buat sangkut baju...

Last2 cair gak bila kena pujuk..Kan aku dah kata aku ni mudah kena pujuk...jap je dah baik. Tak kuasa la plak nk melarat panjang2..Jatuh seri anak dara nnt..anak dara ke??...tak jadik dah nak lari..dah beso2 pun nak merajuk ek...Alaaa...kalau tak merajuk bukan aku la namanya tuuuu....

No comments:

Post a Comment