Sunday, September 5, 2010

Bubur Lambuk

Opis aku buat kenduri. Kenduri Bubur lambuk. Of course la bos2 yang sponsor. Kekami orang2 kecit  ni, cuma menjalankan tugas je...Chefnya tentulah bukan aku. Aku hanya tukang tumbuk, tukang kupas, tukang godak. Tukang rasa???..Oh..tidakkk.

Bukan senang nak masak time2 opis macam ni. Tapi sesekali layan gak memasak macam ni. Kemain semangat memasak memasing. Patutnya ikut arahan kena masak pukul 1. Tapi masing2 derhaka. Pulun masak awal...yela, kalau masak kul 1 tak dan nak siap. nak agih2kan lagi. Mana sempat. Semput ade la nnt. Dan kebetulan yang bg arahan xde, so memasing menderhaka la jadinya. Menderhaka jek keje korang ni ekkk....

Acara main masak2 ni diketuai oleh Puan Chef.Mak aiiii..punyalah cerewet. Bawang kasi hiris halus, lada hitam, halia, udang kering, semua kena tumbuk. No blande2 okeyyy...Tapi hasilnya, mmg mantoppp...tak sesia kena kerah...

Ini semua segala  bahan yang nk buat bubur lambuk..

Acara menumbuk secara berganti-ganti...




Dan ini aku paling tak tahn. Dok berspek bagai..Eye protection katanya. Sampai menangis kupas bawang bbyk tu.Muahhahaha....tahan telinga aku kalau diaorg tau aku upload gambo ni..ala....vouge ape...kata hot mama...


Aku yang terpaksa memama tirikan diri aku dgn mengerah inchik kurus ni menumbuk..cepat..cepattttttt....


Kemain korang ye, dok mengacau bubur pun sempat berposing ...yek la..mak kena maintain cun walaupunnnnn.....





Akhirnya..inilah hasilnya. Siap untuk diagih2kan..SEdap kerr??..sedap la wei..sedap bangat. Tgk la sape yang buat..Thanks a lot pada puan chef sbb bg resepi bubur lambuk yg sedap ni...Toceyy..toceyy.


No comments:

Post a Comment