Thursday, June 21, 2012

Lamb Chop Buatan Sendiri

wahhhh ....selera.........tetiba teringin kannn....Seumur hidup memang aku tak pernah masak kambing..kalini i masak hokehhh....tapi bukan la aku masak kurma bagai tu semua tu...tak pandai...lamb  chop je...senang......mcm biasa..masak paling ringkas dan pantas...masak sambil tgk2 tv....

inchik suami aku bg yg kecik..sbb dia kata dia tak makan kambing...takut pening katanya....yang selebihnya aku grillkan daging lembu...kesukaan beliau
yeahhhhh...yang ini aku punya...kambing semata...
Tengok....liciiiinnnnnnnnnnnnnn......
Aku dengan inchik suami sesedap mkn kambing, si alisha, mcm biasa...telo tetap dihati..sirap secawan...sambil makan, sambil marahkan aku dengan inchik suami..


mama, baca!!. 
(bila aku kumat kamit je baca doa..kalau bole dia nk aku baca kekuat mcm dia..dh mcm nasyid pun ade tau)

Ayah!!..makan...jgn tengok tv!!

mama..cepat makan!!!

garang giler mak tiri sorang ni...speaker kalah speaker surau...tak paham aku......kalau bab menjerit, serah kat dia....

tengah sesedap makan, inchik suami tanya aku, bole ke makan??..tak muntah ke??..aku dengan kompidennya haruslah jawab tidak...kompiden tu penting ya....

ngap punya ngap, tetiba kepala aku rasa lain macam..aku relax lagi...habis je makan, terus tak bole tahan...dudukbangun, last2 terbaring...kepala bengal giler...mata tak bole bukak...adakah ini penangan kambing??adehhhhh.....

inchik suami sambil picitkan aku, dia gelak..nak tau dia cakap ape?? "comel la bee ni... makan kambing je bole terus pengsan mcm ni"...kemain beso dia gelakkan aku...byk la dia punya comel...suke nk membahan aku kannn...nak je aku salotip mulut itu..tapi tulah, tak bole buat ape...tadah jek la dia gelakkan aku......janji dia urutkan kepala....urut sampai siang bole???...


kat dalam peti ais ade lg dua slice daging kambing...sape mau makan???..






No comments:

Post a Comment