Monday, January 24, 2011

Makan ke mengidam nih!!

Aku kalau bab makan mmg sentiasa mengidam...tak yah nak tunggu pregnant..masa pregnant toksah cakap. SEmua serba mengidam..Semua yang ddidam harus diimpot dari kg ya. Yang asam rebus nanas la, masak lemak lodeh campo perut lembu la...tapi mesti air tangan mak aku. Kalau tak, tiap2 malam aku ngigau. Kasi jiwa inchik suami kacau. Dan yang lagi satu buat inchik suami lagi berangin ngan aku, bila aku menangis bagai nak rak nk mkn jambu air. tapi bukan salah aku gak. Sape soh beliau cite pasal mkn jambu air kat opis tp xmau bwk balik..Cantekkan muke aku nk soh bwk blk??...sila jgn contohi perangai saye yg buruk itu...


Akukan kuat makan...imaginasi pasal makanan yang melampau itu perlu ya. Bab2 masak je tak berapa nk pandai...


Sarapan pagi kami. Mee goreng singapore..pepagi buta aku dh dok gendang lesung batu tumbuk bwg. Semangat nk memasak katanyaa... dah lama aku mangidam nak buat. Tapi tak buat2...pstt..pstt...sebenarnya aku tak pandai masak mee hoon ni..Dah berapa kali try, overcook la, terlembek la, kurang masak la..sian inchik suami jd bahan xsperimen tukang rasa apa yang aku masak..nasib baik beliau penyabar..kalau tak, kompem aku ddk kat penjuru rumah mkn hati sensorg.....akhirnya selepas beberapa kali cubaan, menjadi gak..dan yang paling best, beliau puji sedap..apalagi kembang la idung aku yg sememangnya kembang nih...nyeh..nyeh



Yaa...ini adalah peberet inchik suami. Kalau setakat 3 ekor, selamba je dia mkn. Aku suke mkn tapi kalau ade yg tolong kopekkan , bleh gitu??...Dan sebenarnya aku tak berapa suke ketam masak lemak, aku lebih suke sup ketam. Letak cili bbyk, daun sup lelebih..perghhh..mmg siap hirup mangkuk la . Opss...tp i tak buat in public hokkehh...sopan santun itu perlu ...



Ape ni??..ntah la...aku main campak2 je. Ayam, kentang, tumbukkan cili+bawang, goreng2 sudahh...Inchik suami kata sedap...ya..bila lapar semua sedap..



ini yang aku idam...kailan ikan masin...dimaklumkan ini aku punya sorg hokeyyy..bukan kedekut ya. Tapi inchik suami x berapa suke. makan pun sesudu dua. Lebihnya, aku la yg kasi licin..Sedap sgt la kononnyaa...Opss...lupa, terima kasih daun keladi, pada puan jiran sbb belikan saye sayo kailan ini...lap lap u laa....




No comments:

Post a Comment