Monday, October 22, 2012

Bila Anak Dah Kuat Makan

iman : mama, mama lapar??ayah lapar??..iman lapar...iman nak nasi kicap telo..
mama : iman lapar?????
iman : haah..iman lapar..iman tak bole tahannnn...
mama :???????

itu adalah dialog anak dara yang tetiba mintak makan dekat pukul 10 malam..pada hal balik keje tadi dah singgah mcD sbb dia nak mkn fries...bukan fries je ye...siap dgn beef burger lagik.....ni tetiba mengadu lapar balik..pengsan mak ko nak ....

Sebab tak sampai hati, aku masak kan la jugak la nasik..nasib baik pandai sabo...bole tahan gak dia ni makan...lps mkn mintak susu plak....uikkk...biar betul dia ni....lepas tu aku tanya dia, iman nak makan ape2 lagi tak ni??..dia jawab... "iman kenyang la mamaaaaa"..owhh...kenyang..ingat lapo lagik....

orang dah pandai mkn fast food...dulu kemain, geli laa..busuk laa..keras la....

Masa ni plak, ayah dia ajak pegi makan steak...memandangkan aku dah makan kat rumah, so aku just order mushroom soup je.. si iman pun dah aku bg makan...so ayah dia orderkan aiskrim je sbb dia kata dia taknak mkn dah...dia nampak aku punya mushroom soup, terus dia cakap "mama, tu iman punyalaaaaaa...iman nak soup cantek..."....gulp..sentap jiwa mak hokehhh.....

feeling cantek lettew...tak tau mak dia tgh ketap2 gigi sbb makan hati makanan kene kebas dgn anak....sob..sob..dan apa yg depan dia tu semua dia sapu habissssssss.....

mcm mana tak bulat, lepas makan landing dpn tv tgk kartun...dh mcm mem beso...tgk kartun ditemani jajan dan secawan besar air...tapikan dalam byk makan tu, pernah gak dia cakap dia tak nak makan..so aku tanyalah kenape..dia cakap.."iman taknak makan..nanti iman gemuk!"..erkkkk????????



No comments:

Post a Comment