Wednesday, July 25, 2012

Menu Berbuka Day 4

Awal-awal dah pikir nak masak ape...mana taknya, thari jek kompem inchik suami tanya 'bee, petang ni nk masak ape?..bee harini nk mkn ape??' soalan yg mengudang stress kalau tak dapat jawab .....so, utk dapatkan jawapan yg tepat, jitu lagi padu, harus pikir nk masak tu dimulakan seawal pagi..ye tak??...bila dah bagitau nak masak ape, terus inchik suami kata ok dan tak tanya2 lagi...

Menunya, mcm biasa, yang senang dan pantas......

siakap goreng...sian kene potong separuh...itu pun terkial-kial nak abiskan

 paprik sotong..

Puding roti yang kembung bila dah masa...bila sejuk, merundum dia turun...

kuah kastard malas nk buat..so, makan dengan aiskrim jek la...layan sangat2  makan dengan aiskrim..dap..dap..dap...

Mudahkan menu berbuka aku...tapi harus pantas nk masak semua ni...sebab aku kadang masak sambil tengok "dejavu Di Kinabalu" tu yang meleceh tu....bole je nk suruh aku pantas..janji jangan kacau aku kat dapo..jangan la inchik suami  ddk kat dapo, sambil kelipkelip mata kenkonon comel duduk depan aku..kompem keje aku lambat..ganggu emosi tauuu....mata jeling2 je tengok tv...janji time buke siap semuanya depan mata...

tersandar kekenyangan makan semua tu......


tetiba teringat puding yang masih berbaki kat umah tu...slurrrpppp..


No comments:

Post a Comment