Monday, July 23, 2012

Biskut Meringue vs Ayam Panggang

Tetiba datang mood rajin...eh, taklah rajin sgt punn...sebenarnya sentap bila inchik suami dok tanya bila nak buat biskut meringue..bole??..Buat first time haritu, tak jadik...silap oven katanya..terus mintak oven baru *poyossss*..bila dah dapat, aku dekk jek tak nak buat..mau dia tak bising..hahhah...padan la muke aku...berbekalkan pembantu kecik yang sibuk nk buat itu dan ini, aku teruskan niat murni aku ni....

Taraaaaaaaaa....*jangan nak tara sangat la*....inilah hasilnya..lebih menjadik dari yang lepas...tapi tak menjadik pada aku..susah nak puaskan hati sendiri......masa buke, inchik suami rasa, dia kata ok..hampir jadik..aikkk hampir je????..maksudnya mmg betul belum menjadik la...uwaaaaa.....takpe, lain kali aku buat lagik....selagi ianya tidak keras mcm batu, selagi itulah belum dikira menjadik!!!

Dah siap buat biskut, aku marinate ayam plak..nak buat ayam panggang lah kononnya...

Siap!!!...pukul 5.30 aku panggang..dedo gak takut tak masak...syukur sgt bila tgk ayam ni masak..konon nak kasi garing itu kulit... sekali terhitam la plak...takpelah..janji isimu lembut, sedap dan lazat...eh..
Nasi serai...inchik suami kata sedap...kira luluslah walaupun first time masak...sebenarnya tak tau nk padan kan ayam tu dengan ape...kesian plak inchik suami buke takde nasi...so, berbekalkan hp kat tgn, google jek la resepi nasi serai..

sambal pedas nak mamss....maafkan saye inchik suami..puasa2 ni memang selalu berlaku kesilapan ketika di dapur...maafkan saye sekali lagi...


No comments:

Post a Comment