Thursday, November 17, 2011

Sila Ambil Cermin ya...

Ini bukan cerita pasal dok cermin muka lps tu belek jerawat. Tidak ye..ini pasal insan2 yang kadang lupa nak cermin diri sendiri...

...yeee...aku takde hak dan tak layak nak menegur...aku bukan sempurna nak menegur.....mungkin aku pun sama...tapi ini peringatan untuk aku juga....

Kadang kite tak sedar...dalam dok kite mengata, kt pun sama dgn orang yang dikata tu..ntah2 lebih teruk...kite tak tau kannn...

Cari kesalahan org mmg senang....tapi pernah tak kt tgk salahnya kite??..tak pernah kan??...mungkin kt rasa kt sempurna...tak pernah silap..bila silap pun, buat2 macam bukan kite yang silap..ye tak????...

Jangan terlalu mudah nak menunding jari mencari kesalahan orang lain....tapi bila sendiri buat takpe plak....Ambil la cermin, dan cermin la diri sendiri....jangan nnt pantulannya terkena pada pada diri sendiri balik....

Hah!!..tu nak kata aku baik sgt la tu sampai bole kluar cite mcm ni..takkk...takk..aku tak baik....aku byk kurang ...byk sgt....apa yang aku tulis berdasarkan apa yang aku rasa dan yang penting peringatan untuk aku sendiri.....agar jangan buat benda yang sama...aku bukan manusia sempurna...


sekian.....


No comments:

Post a Comment