Tuesday, October 11, 2011

Bercakap jugak akhirnya...

yeaayyyyy...Anak saya dah pandai cakap!!!!..sgt suke kehh bila anak dah nak mula bercakap....alhamdulillah sangat2....3 tahun lebey tak reti cakap lagi, mau tak gigil kepala aku mikir...tahun dpn kenkonon  nak masukkan taska...mau tak risau klu anak tak pandai cakap lagik....ni dah mula nak bercakap, lega sikit ati aku...tapi bahasa jermannya tetap ada ya....bila kala dia nak cakap lelaju...sumpah aku tak paham...

yang aku tak bole tahan, skrg nak ape2, mesti hujung tu ada cakap "plisssssssssssssssssssss".....dgn buat muke mengharap..tak sentap ati tgk muke mcm tu....sebut tiga empat kali, kompem aku cair....cissss....

Tengah tido tetiba nak susu coklat pun, aku suruh sebut 'coklat' tu bebetul....dalam pada tu aku tanya sayang mama tak???..jawapannya "ayan"...ape ayan2???.sebut betul2...."sa...yang"..dgn mamai2 tdo, alisha sebut "sa..yang...mama"...muahahhahaha....giler kejam tak punya mama...

walaupun belum sampai tahap bole baca kamus, tapi as long ade perubahan, takde masalah...setakat aku gelabah anak lambat itu ini, itu adalah biasa...biasalah...aku kan mak.....



No comments:

Post a Comment