Monday, July 26, 2010

Jamu Mak Dara


inilah jamu yang aku makan since aku lps bersalin. ini pun aku makan yang jenis kapsul. Tak terlayan tekak ni kalau nak makan yang serbuk. Kalau nak lagi elok, mkn yang serbuk le...ade berani...tobat aku nak minum...Ala...aku amik jamu ni bukan la nak kurus semata. Sekadar untuk supplement aku dan kesihatan dalaman je. aku ni bukan jenis yang rajin sangat makan supplement bagai ni. Kadang orang beranggapan aku kurus sebab makan jamu ni. Takdelah. Aku cuma ikut pantang je.yang penting jangan minum ais.disebabkan aku dh pantang itu ini, automatik badan aku ni tak boleh nak terima ais.....kenkadang aku langgar gak..tak tahan wei tgk ais depan mata. Lepas tu terimalah bahananya ...demam 2 hari + batuk 2 minggu + selsema =padan muka..


Antara khasiat Jamu Mak Dara ni yang aku boleh kongsi..

- Membuang toksik didalam badan
- Membuang angin
- Menyuburkan rahim
- Masalah keputihan
- Merapatkan *****
- Memberi tenaga, cergas seawal pagi.
- Membetulkan sistem kitaran haid
- Membakar lemak dan menurunkan berat badan
- Mengurangkan bau badan
- Menambahkan nafsu syahwat
- Mengurangkan sakit pinggang dan lemah tubuh badan
- Awet muda

ini antara petua yang diperturunkan oleh mak dara untuk aku....amboiiii...kenal ke mak dara dengan aku???...hehehe..xpe mak dara, saye tolong promosi jamu mak dara ni....untung2 dapat selori jamu free.

- Harus cukup rehat dan tidur
- Elakkan makan malam selepas 7 malam
- Elakkan mengambil nasi pada waktu malam.
- Lebihkan buah-buahan dan sayur-sayuran
- Pastikan minum air masak sekurang-kurang nya 8 gelas sehari
- Memberi tenaga, cergas seawal pagi.
tapi aku bab cili mmg aku tak pantang..mau aku goreng cili buat lauk nnt. yang lain je aku bleh ikut...sori ye Mak Dara..

No comments:

Post a Comment