Tuesday, August 2, 2011

Sesekali Try Skill Masakan Western

Bermula la hari untuk menjamu mata dia siang jari dan menjamu selera di malam hari....Puasa kedua dah malas nak masak nasik ekkk...bukan malas laa...tapi saje nak try frying pan baru..wahhh..nak menunjuk la tu....nyampah kannn...ye la..kalau tak cuba, x tau kannn...kalau tak, sesia la aku gila nak pegi langkawi sbb nak pi beli periuk belanga...bole??.lg pun, mmg la kene guna kann..sebelum aku kene berdas-das sbb beli barang tak mau pakai..huhu.so main masak2 ala2 western la kt kali nih...hehehe...

 sayo kukus untuk kecantekan kulit...chantek kerr??

 roti panggang...line2 tu yg buat aku suke tuh...awwwwwwww....

 daging grill...aku tgk pun lapar balik nih....sebbaik pose...

 mash potato...dulu masa memula, buat aku cuma guna kentang jek...harus la ketul2 kannn...x berapa nak cantek...skrg ni aku curahkan fresh milk sikit...ala, guna susu HL sudahh...hasilnya, gebu..muluss dan tak ketul2...inchik suami siap tegur, 'blander ya..nape x ketul mcm selalu'..cisss....itu komen membina atau tak tu??...huh!!!...xpe, janji beliau kata sedap..dan licin dimakan...hehehhe...kembangggg kejap aku bila dipuji...

ini gravy untuk semua diatas...black paper sos...lagi byk lada hitam, lagi sedappp

 oh tetiba ada pisang goreng..ini aku punya peberet...forever love katanyaaa...

Ini wajib ya....stok wajib ada dalam peti ais aku...sambal kicap...

so dimaklumkan frying pan yg aku beli tu, sangat bagus ya..tidak melekat..i loikeeee.....so, inchik suami, bole belikan lagi periuk belanga idaman hati saye tuuu..agak2 beliau belikan atau beliau baling aku dgn periuk belanga kat umah tu...sadissss.....

Opss...selesai sudah acara menunjuk juadah yang berbuka puasa untuk hari kedua...hanya bajet terrer masak jek..huhu....terima kasih.......

No comments:

Post a Comment