Monday, March 7, 2011

Best Ke Tak Best..

Pagi ni pegi keje, mood sangat ok...Kenapa?? Sbb, mlm tadi nk tdo, anak tolong garukan belakang yang membuatkan mamanya tidur dgn lena...Bole??..Ha laa..kata sayang mama....Eh bukan kejam tau, Inchik suami, garukan belakang alisha, alisha garukan belakang mama dia, mama alisha, peluk bantal sambil menikmati garuan si anak..nikmat ya...

Seawal pagi dah kena meeting..Biasalah sesi pengambilan dah nak mula..So akan bermulala sesi yg agak busy..okey..itu gua tak kisah..Meting semua ok, walaupun terselit wajah yang tak puas hati, perasan bagus di situ. Itu aku tak mau amik tau. Janji ko tak kacau aku....

Telepon kat opis, tak abis menjerit2 mintak kena angkat. Opkosss la tgh meting xleh angkat telepon..Ganggu konsentrasi tuuu. Bila dah masuk bilik, telepon still menjerit. Dengan iklasnya aku menjawab..

Pemanggil: Heloo...Assalamualaikummmm...(panjangnyeee)

Aku : Walaikumsalam..

Pemanggil: Baru masuk opis ke??? (nasib baik nadanya lembut tapi menyindir)

Aku : Eh tak la..dah lama dah..

Pemanggil: Office bukak kul berapa eh..

Aku: Macam biasa puan..pukul 8

Pemanggil : Yekeee..saya call pukul 9.30 tadi xde sape pun yang angkat...

Aku : Owh..maaf, kami ada meeting tadi..

Pemanggil: Oh yeke..maaf la ye..saya sebenarnya..(panjang sgt pertanyaan beliau, kuasa nk cerita panjang)

Agak2 best tak pepagi kena sindiran halus begitu..Sungguh menguji kesabaran sungguh..Ok, kena pegang customer always right..Walaupun kena maki hamun tetap mereka yang betul..Perlu kesabaran yang tinggi disitu.....

Ok, nak sambung balik keje..sesi luahan perasaan dah tamat..sekian...

No comments:

Post a Comment