Saturday, November 13, 2010

Muscle tear...sakit lagi menyakitkan...

Dah 2-3 hari aku rasa kaki aku ni sakit. nak berjalan pun payah. Dah macam dalam pantang pun ade. Mula2 takmo gi klinik. Yela..rasa diri ni super duper kuat yg boleh tahan segala sakit. Tapi sebenarnya lembek gak.  Akhirnya segalanya terjawab bila doc cakap aku mengalami muscle tear...patut la sakit teramat sgt kaki aku ni.   Rasa mcm disiat2. Kaki nampak ok, tp sebenarnya tidak. Yela sakit kat dalam kannn

Punca???......Doc cuma tanya aku, ada angkat barang berat dgn ada pakai heels. Heels mmg aku ada pakai. Angkat barang berat xde kot. Tolak mesin shredder ade laa (mcm kuat kann)... Mungkin itu puncanya. Entah laa.. Ni sebenarnya ini rentetan dari kecederaan lampau yang aku tak berapa nk jaga.

Tapi kali ni bahagian peha plak. So, paham2 je la mcm mana sakitnya aku nak bergerak..uwaaaaaa....makkk sakittttt....

So sekarang,aku cuma ddk terdampar kat rumah je. Tak buleh nak buat ape.. Plan nak bawak awek kecik pi mandi manda, terpaksa dibatalkan. Al maklumla mamanya sakit  dan kalau jalan pun ngalahkan siput sedut.

So now, no more high heels, kurangkan berjalan, tak buleh angkat barang berat..its need more patience from me coz it will takes time to heal. .aduyaii..dah mcm dalam pantang aje..Yang bab high heels dgn kurangkan berjalan tu yg aku tak boleh nak terima.....uwaaaaaaaaaaa.........maka lepas ni hanya boleh pakai kasut flat aje la nampaknya...shopping pun kene kurangkan....sob..sob.....


No comments:

Post a Comment