Tuesday, November 30, 2010

Bila Dia Sakit..

Pagi tadi ntah ape angin awek kecik aku tu, tak mau ngan ayah dia..nak dok je berkepit dgn aku....Selalu dengan ayah dia jek. Dalam kereta pun dok melepek je..aku tanya kenapa, senyap. Tak mau cakap..cuma duduk  baring je  atas pangku aku. Tetiba  dia muntah...muntah...dan muntah...aku rasa mmg penuh la seat dpt tu dgn muntah dia. Sian anak mama..

Ni dia tak mau pi umah pengasuh...nak ikut ayah dia gi work plak...Tak pernah dia buat perangai macam ni. Tak sedap badan mungkin...Takpe, nnt mama ayah bwk gi klinik ya..

Dan baru ku tahu rupa2nya dia kena food poisoning...penat ku perah kepala ni ape yg di mkn mlm td..Kalau dia kena, aku pun kena...masalahnya aku oke jek....isk...pening aku...lagi pening bila pn doc suruh masuk wad......tapi nasib baik doc cakap boleh baik klu mkn ubat je..tapi tak, mmg kena admitted....adehhhh...hopefully tidak la..tak sanggup aku...serius aku cakap, kalau dia sakit, aku pun ikut sakit......segalanya serba tak kena...

Bila cerita pasal anak ni, tak semua paham bila anak sakit...aku masih ingat bila anak aku sakit, ada yang pernah cakap, 'pandai pulak anak awak sakit isnin jumaat ya'...serius aku sangat sentap masa tu. Beb,  kalau bab anak sakit, aku tak berani nak tipu hokeyyy. Gila ke hape nak mintak anak sakit...tapi tulah orang tak paham..cakap ikut sedap mulut....rasa mcm nak tamparrr cili aje mulut tu...argghhhhh...sangat bengang dengan orang itu...sabo..sabo...dugaann..


Apepun aku harap dia boleh recover cepat....tak sunggup aku tengok dia sakit...aku nangis orang nampak..hati aku nangis?????????????...







No comments:

Post a Comment