Sunday, September 19, 2010

Selamat BerHari Raya

Aku mmg suke hari raya...sebab masa nilah aku jumpa sepupy sepapat yang jarang amat berjumpanya. Baru betul setahun skali. Asal jumpa je,mulalah 'mengayam ketupat'..weyy bukan ngumpat ye..cuma cerita hal sendiri..maklumla, lama tak jumpa. Bila dah jumpa, mulalah, lupa kat laki memasing..Mau tak hangin inchik2 suami sekali..alaa...setahun sekali je. bukan hari-hari...



Tahun ni aku agak penat dan agak melampau ke'busy'annya..manataknya. tahun ni giliran umah puan emak yang adakan reunion adek beradek nya yang seramai 8 orang tu. Itu baru adek beradek. Tak termasuk anak beranak, cucu cicit bagai tu. Penuh umah aku eh bukan, umah puan mak (sejak bila plak tukar nama yekk) yang x berapa besar tu....

Dan disebabkan atas permintaan , puan mak terpaksa buat dua kali sesi doa selamat. Pagi dan petang. Mau tak gigil kaki tangan anak beranak puan mak ni. Nasib baik 8 tahun sekali...



Seperti biasa, aku hanya tukang kupas, tukang blander, tukang terima  arahan puan emak. Hasil tangan aku hanya spagetti jek..Itupun aku masak pepagi raya. Wahhh...orang pepagi raya dah berbaju cantek. Aku dgn adek aku masih bergaya ala2 neng endon. Tak rela aku nak tepek gambar kat sini...Tapi apapun alhamdulilah..Everything runs smoothly. Dan yang buat aku kembang tak reti2 nak kuncup bila orang puji masakan aku..Itupun inchik ayah yang btau..sungguh blushing2 muke aku masa tu awww....
 
Anyway aku seronok raya tahun ni. Walaupun agak penat. Just little bit dissapointed dgn somebody yang terlau tinggi egonya..dok ikut ape yang dia suke je. Tanpa peduli ape org lain rasa...biarlah...aku cuma pemerhati je...layankan aje..takut nnt ade yang seret muka kat lantai plak...huhu....Hari baik bulan baik, sabarkan aje la... :P

No comments:

Post a Comment