Sunday, September 19, 2010

Menggedik Dengan Purple


Seharusnya tema tahun ni mmg aku nak colour purple...Untuk  awek kecik mmg aku dah plan lama nak pakaikan dia kebaya nyonya. Biasalah, mamanya nikan over berangan. Punyalah ssh nak cari baju dia dan termasuk baju aku gak. Baju kebaya dia mmg aku dah beli awal2, so xde masalahla sgt..Yang jadi pening sikit bila baju aku. Ntah ape yang cerewet sgt aku ni pun aku tak tau.

Penat la aku menapak kesana kemari. Xde yang berkenan kat hati aku. Sekarang byk sgt yg grip kat tgn tu. Aku tak ske. lagipun last year aku dh pakai baju cam gitu. Tak nak sama katanyaaa. Berangan tak sudah aku ni la..Sebenarnya aku berangan nak cari kebaya pahang,...huh...sampai kesudah idak le aku jumpa. Last choice, kebaya nyonya gak yang aku capai...Takpe la ...janji berbaju...

       

Aku amat la suke bila si awek kecik ni senyum kat aku. Dan senyumannya la yang selalu buat aku cair tiap kali aku marah kat dia..Pandai sungguh dia pujuk aku..Apapun, mama sayangkan kamu sayang...

                                      
See, she looks so cute when she wear her kebaya nyonya. wahh..kalau bukan mama kamu yang puji, sape lagi...Brooch kat dada tu siap minta aku pakaikan. Itupun bila dia nampak aku pakai dan aku cakap "mama mcm ultraman kan bila pakai ni. Ultraman pakai ni tau"...Dan2 dia minta aku pakaikan. Tahan sehari. Xde minta buang. Bertuah sungguh ultraman itu kerana menjadi idola si awek kecik ni...hurmmm..
Agak2 sape la yang paling comel antara 3 ni...aku, awek kecik atau inchik hubby..pada aku, aku la paling comel...lepas tu barula awek kecik dan diikuti oleh inchik hubby...wahhhhhh...kemain perasan tak hingat....
Masa ni mmg aku tengah hangin dengan awek kecik aku ni...see, muka aku macam mak singakan..itu yag ichik hubby gelarkan untuk aku...uwaaa...kejamkannn???...Ala, dah mmg rupa aku kalau hangin dah ngalahkan mak singa....nak buat camne...cumil gak mak singa ni kalau marah yekk...hehehe..

Alaa...marah pun kejap je...Lepas tu aku baik balik...Dan ini rupa bila aku dengan awek kecik dah berdamai...

Ini sesi menggedik kat umah sdiri...raya pertama mmg tak sempat nak bergambar sesangat..yalah, akukan antara insan2 yang paling sibuk masa tu...Sibuk sgt ke???...tahan la jugak...Bila dah siap kat umah aku, kami anak beranak terpaksala berlari-lari anak untuk kerumah inchik suami plak. Kawen orang dekat. Gitu la gayanya. Lepas kat rumah dia, balik rumah aku balik.  Sebab kenduri sebelah petang plak. Habis je majlis, memasing pulun mengemas. Cabut dah baju kebaya bagai tu semua. Semua dah kembali bergaya ala2 neng giteww...Bila semua dah settle, memasing tsadai kepenatan...

Penat gak buat kenduri dua kali sehari ni yek...Memang terbaik la untuk puan emak sebab berjaya menerajui reunion adek beradeknya kali ni...chaiyokkk...

No comments:

Post a Comment