Monday, August 27, 2012

Habis Dah Cuti Raya

10 hari ddk kat kampung terasa kejap sangat....dok lari umah family aku ngan family inchik suami je tak sudah2..yek la, rumah dekat2 kannn....main lari2 jek...bukan lari dari buat keje rumah hokehhhh....

raya tahun ni tak berapa nak meriah sangat...ayah dengan mertua aku tak berapa sihat...dua-dua dengan masalah jantung...sedih aku tengok.....makin sedih mememikirkan wajah yang semakin lama semakin dimamah usia...uwaaaaaaaaaaaaa.........

apapun, raya ttp raya, tetamu datang haruslah masak2, gossip2, gelak2..last2 nangis2 sbb mintak maaf....meriah berkumpul sekali sekala..penat tolak tepi masa tu....setahun sekali jumpa, gitulah rupanya....

bila balik rumah sendiri, alahaiiii sunyinyaaa....dan lagi satu, rumah orang meriah dengan kuih2 raya, rumah aku meriah dengan habuk yang melekat kat lantai....pitammmm.....

jenuhla aku laki bini dok mengemop lantai...pitam lagi sekali...



No comments:

Post a Comment