Tuesday, June 5, 2012

Travelog ke Melaka 2012- Day 1

Buat julung-julung kalinya opis aku anjurkan travel log utk staf2 merangkap ahli kumpulan kompang opis aku..2hari1malam....janji bayar yuran, kira ahli la tu...utk kali pertamanya diorng buat dekat2 je...ke melaka je...mesti ade yg gelak, "hekeleh, melaka je???"...untung dibenarkan pegi dengan sponsor tau...kalau ikutkan memang dekat, dan ramai yg dah kesana..tapi ramai yg join just untuk seronok2, bwk anak2 jalan, nak eratkan silaturrahim yang makin longgar....kita buat dekat2 dulu la kannn...lain kali korang bole propose gi paris la plak ...yg dok gebang itu ini tu, jgn tak pegi plak ye...jangan pandai komen jekkk..cuba buat....*emosi plak akak ni*. :p

Taklimat ringkas dari inchik ketua konvoi

sebahagian yg dengar..tapi aku rasa ramai yg borak syok sendiri dari dengar apa si ketua konvoi ni cakap...hehhehe....teruja mengalahkan nak buat rombongan pegi jepun...

Doa sebelum memulakan perjalanan...moga selamat pegi dan selamat balik....
pitstop pertama...zoo melaka...lama sgt aku tak pegi sini....kini i kembali ye....tolong jangan tengok remaja-remaja purba ni sangat..tapi tolong tgk budak kecik yang tolak stroller si alisha tu.....hadoiiii...adek tolak kakak, bole???....tak bagi, kemain dia marah...garang tak hingat....ingat aku dah garang, dia lagik garang...
gedik sgt la akak ni..iskk..iskkk
sebelum masuk kite ambil gambar dulu ya...ditakuti bila keluar dari zoo nnt, masing2 dah tak serupa orang sgt..sebab dah berpeluh satu badan....

nampak sangat aku yang over teruja kannn...
Bermulalah perjalanan yang memenatkan...habis menitik peluh dari hujung rambut sampai hujung kaki...sangat panas dan bahang masa ni....namun ku gagahkan jua...untung la alisha dok dalam stroller....ramai gak yg tegur apasal si alisha dah tua2 dok dlm stroller...tapi pada aku, dari dia penat, merengek mintak dukung, mama ayah tak kuat nak dukung, kena marah, baik aku suruh ddk dalam tu....senang.....
ungtung la sape yg naik trem ni....ikut kaki aku yang malas ni, nk aje aku join naik..tapi inchik kaki jongging lagi berstamina tak lain dan tak bukan si inchik suami mencadangkan supaya ktorang jalan jek, kulat2 aku tertelan air liur...uishhh...jauh tuuu.....

Belakang tu kandang harimau...agak2, sape yg bakal kena ngap dulu....
Suke sangat diorg ni dapat masuk zoo...

Lebih kurang dua jam kat sana, terus cari mkn...sbb masing dah menggelupur kepenatan dan kelaparan..kitorang makan dekat restoran Ikan Bakar Malim...series sedap asam pedas kat situ...gambo??...takde2..masa tu makanan lebih penting dari segalanya...

Siap makan, terus bertolak gi Rumah Orang Tua Cheng...*kasi insap anak2 yg dah tua2 ni*...


Pasangan pengantin baru...over kannn yg belakang2 tu....
kawan lama yang lama giler tak jumpa....kerja kat sini dah si dila ni...bila aku tanya apasal makin semangat, laju je dia jawab "kak, kalau aku kurus mcm ko ni, mcm mana aku nak angkat org2 tua tu??..mau aku yg patah riuk nnt..akak tu yg tak angkat pape tu pun retak sana sini"...eh ye tak ye jugak...kene aku sedas...Tapi sebelum tu perhatikan mcm mana si alisha posing...gedik tauuu....

Lepas bg sumbangan, dengar taklimat, buat lawatan, teruss pegi banglo yg disewa khas utk rombongan cik kiah ni...

ini banglo yg aku ddk...besar gila..1 family 1 bilik, ok la kannn...2 banglo 1 teres disewa khas utk kami...

sampai je banglo dapat aircond, perghhhhhhhhhhhhhh.....nikmat....sejukk je...ngadekan tak bole panas sikit ...program waktu siang dah settle, malam ade lagi....fuhhhhh....

mlm punya cerita, next entry plak ye....panjang sgt dh ni....

No comments:

Post a Comment