Thursday, April 19, 2012

Alisha..ooo Alisha....

rasanya macam baru semalam aku lahirkan dia...ni dia dah besar dah...dah bole diharap sikit.....basuh baju pun bole..tapi yang lebihnya main air..kadang saje aku bagi tudung2 aku...sila basuh ye nakkk...'ok mama'..bagus anak mama ni...ok, lepas ni belajar lipat kain plak ye...
Muke pun dah nak sama besar dengan muke mama...bajet comel letteww..



Rambut tetap sikit....takpelah nak oiii...janji ade rambut...senang diurus, guna jari pun boleyyy...


Sekarang kalau soh bergambar, kadang dia over, kadang tetiba buat muke, kenkonon xmau amik gambo....

Selalu paksa mama buat ape yg dia buat...menciksss tauuu



ni sebab kena usik dengan mak ndak dia...Dah besar panjang pun kaki sentap..sikit2 taknak kawan..sikit2 taknak kawan...perangai sapelah yang dia ikut..iskkk...*nak kata aku lah tu*

Meh nak cerita sikit pasal dia...Macam pernah aku cerita dulu, alisha mmg jenis lambat cakap..kenapa dan mengapa aku tak tau...tapi sekarang, alhamdulillah dah bole cakap sikit2...cuma...ye ade cuma...dia agak pelat dan...dan..cakap suke campur aduk bahasa inggeris dgn bahasa melayu...

Kadang aku yg tenganga sbb tak paham..byk kali dia sebut, baru aku bole pick up...sedeyy...kiranya dia xtra advance dari aku...

mama, where are you going?

mama, ni ape?
peta..
ni ape??..
peta..
mama, where's the map..map cha mana??...
*penat aku sebut peta, last2 dia sebut map*

mama, i'im home...


mama, it's raining


mama, its bigger, its smaller..


mama, what a noise??..
*masa ni aku bwk dia pi opis..dan bos aku dok bersin2..rasa nak salotape je mulut dia*


oh my goshhh


oh my god..


omg..omg..mana anak saye belajar semua itu...penat aku cakap bahasa melayu..kadang-kadang terkeluar gak bahasa jawa.....Dah macam2 perkataan omputih dia sebut...pengaruh kartun anak aku ni...takpelah, at least dia belajar something..yang aku paling tak tahan, hah...ni dia cakap bahasa melayu...


mama, jangan marah2..senyummm..
*sambil tangan usap dahi aku supaya tak berkerut*


aku tak tau nak cakap ape..nampak sgt aku ni kalau tgk tv pun muke stress...

Takpelah...janji dia nak bercakap..karang klu tak bercakap, aku gak yang gelabah..ye tak..

*itu belum masuk bab aku kena bebel dengan dia lagik..mcm mak nenek..kalau laju sangat keluarkah bahasa dukun siam dia tu...feninggg aku*







No comments:

Post a Comment