Tuesday, September 6, 2011

Raya 2011

Raya tahun ni meriah tapi tak seronok sgt..sbb adek ngan abg aku xde...dua2 kene keje...abg, aku tak kisah sgt...sbb mmg selang setahun mmg x balik raya..dh keje, nk buat mcm mana kannn...tapi bila si ally tu xde, bosan hokehh...takde sape aku nak buli...so senyap sikit la dapo mak tahun ni...klu tak, kompem asyik dengar aku ngan ally dok bising2 kat dapo..dgn mak takleh nak ngarot2 sangat...bahaya..kesopannan perlu di jaga...

Giliran pagi raya tahun ni kat umah inchik suami..alaaa...umah dedekat..senang aku nak lari2..Kira untung la  dapat org dekat ni...hehhe...pg umah inchik suami, thari balik kg, ptg umah inchik suami, mlm balik umah mak ayah aku..best kannn...kannnn...kannnnnnnn..last2 rasa mcm nak pitam sbb penat...

So, layankan cerita bergambar kat bwah ni...


Muke tuan punya blog mendahului....Bajet2 ayu itu penting ya....

 wajah kesayangan hamba ..sayang sgt kat dia ni.....

 meradang la plak..biasalah..penat masak semalam......

suke giler gambo ni....klasik je nampak..ke aku yg klasik??

aku tak tau ape motif bantal busuk dia kat tgh tu...sanggup guling2 sbb nk gambo sesama ngan bantal busyuk dia tuh..hishhh...nasib baik tak suruh buatkan baju sekali...

Buah hati pengarang jantung aku..iman alisha......


gambo family...bantal busuk tetap ada..itu kira family jugak tu...

Lps bermaaf2an, makan2an, terus berdezup balik kg umah arwah atuk aku. tahun ni sedara belah mak kumpul kat sana..Tiap tahun dh jadi satu kewajipan untuk berkumpul. Masa ni la jumpa sepupu sepapat....i sukeeee sgt...mcm biasa akan buat tahlil kecik2..lps tu sesi bermaaf maafan....banjir kejappp....


masa ni la syahdu sgt..sesi bermaaf2an....cakapnangess..cakapnangess....aku pun sama, cakapnagess..cakapnangess...biasalah, ratu air mata..

aku mana...inchik suami aku mana...anak aku pun ntah dah kemana....

oooo....ayah ngorat mak ehhhh..hahhahah.....

berbaris untuk mengutip duit raya....

achik..kembar sepupu aku...same tak muke kami...anak dia yg aku dukung pun ingat aku ni mama dia...mama dia amik, dia nanges sbb nk ikot aku....hehhehhe...ni klu jumpa, x berenti nak borak..ntahapeape ntah...

bertebaran mencari makanan

mcm pelik je anak aku mkn kek....budak kecik ni klu soh mkn bukan main payah...seme memilih...kat kg bole plak mkn kuih bagai....sgt tak paham...ke mama nya yg masak tak sedap???

Masak lemak cili padi babat@perut lembu....peberet aku....serius tak pandang yang lain....

kak..sabo kak..tak kemana lauk tu nak lari...sabo yeee...

nampak sgt x sabonya kannn....

Dah macam kembar bebudak ni....tetiba tudung hitam putih tu cakap " kak, saye silent reader akak"..erkkkkk...rasa malu kejap....

makan, meting+gossip tak abis abis..

getik sgt aku ni la...

Mcm pengantin remaja tak???

si suami yang bebelkan isteri yang asyik nak borak tak berenti2....takpe...u cakap i dengar...Biasalh jumpa setahun sekali sayang oiii....setahun punya cerita, nak cerita dlm masa 2 jam , mana cukuppp....betul tak??...

Keluarga besar kami..ada lagi separuh yang xde...kalau ade semua, kene amik gambo kat laman..kompem tak muat......insya'Allah tahun dpn jumpa lagi.....


No comments:

Post a Comment