Wednesday, July 4, 2012

'Brave' Memang Superbbbb...

Weekend lepas mmg dah janji dengan si alisha nk pegi tengok wayang...cerita adalah atas pilihan beliau..antara madagascar dengan  brave...dengan muke malu2 dia pilih brave...ok..kitorang ikutkan je...

Bila diaorang jalan berdua, yang selalu tertinggal mestilah aku...tercicir sesaje...akukan jalan lambat....ikutkan masa ni agak rushing sikit...lambat keluar dari rumah, biasalah aku, siapkan sarapan la, kemas itu ini la...tu yg lambat tu...nak make up lagiiii...hishhhh....nyaris2 inchik suami nak bertukar jadik hulk....
nasib baik queue tak panjang....lg satu dh booking dari rumah, so senang la kannnn...fuhhhh...selamat aku....
Uishhhh...hoverrr....
ikutkan mula2 aku macam tak berapa setuju alisha nak tgk cerita ni...dalam hati, "best ke???"..ok, itu first impression aku...ntahapehape je cerita budak perempuan rambut oren ni...biasalahkan...mudah sgt menilai.. :p

Tapi bila dah tengok, seriyesssssssss ianya sangat BEST!!!!...tak rugi tgk cerita kartun kat wayang...gambar superrrbbb cantek...nganga2 mulut tgk...rasa nak pegi tengok lagi sekali je..mmmg tak puass...

kisah family yang mmg wujud dalam hidup manusia kini....aku tak pandai nak cerita..kalau nak tau, pegi la tengok...si alisha buat pertama kalinya ddk diam atas pangku aku...tak caye pun ade...nampak dia bole terima ceritatu....
Dan aku nangis di akhir cerita....uwaaaaa..........sedeyyyy....tak pernah umur aku nangis tgk cerita kartunn....tapi serius best dan touching...mungkin ade yg kata 'ala, cerita mengarut tu pun nak tengok' helooo....daripada tgk mael lambong baik aku tgk cerita ni...insaf sikit....

princess merida (perempuan rambut oren) ...raja yg hebat walaupun ade sikit sengal...permaisuri yang tegas dan memetingkan kesempurnaan..(biasalah, mak2 kannn)...
3 beradek kembar ini yang aku tak bole blah....nakal gilerr....tapi bleh dengar plak cakap kakak yang rambut oren tu...

krisis antara ibu dan anak yang menyebabkan si anak buat tindakan bodoh hingga menyebabkan dia mnyesal dengan apa yang dia dh buat...tp jgn risau, pengakhirannya tak mengecewakan....




No comments:

Post a Comment