Thursday, July 26, 2012

Cuti Masak

Sape kata aku rajin masak??...takde sangat pun..eksen jek lebih...semalam ade pasar malam kat tempat aku..so, beli barang dapur, terus beli makan sekali..aku kalau gi pasar mmg la lama...memilih lama sangat...stress inchik suami ...hehhehehe.....yek la, nak cukupkan seminggu punya stok..aku bangsa yang malas nak ulang alik gi kedai sbb barang tak cukup....taksuketaksuke...

ikutkan sekarang tak berapa suke nak pegi atau beli kat pasar ramadhan ...penat la nak himpit2..i dont likeee....dgn kerenah anak...dengan rasa yang ntah ape2...bukan la aku kata aku masak sedap...tidak..tapi rasanya kepuasan memasak tu yang penting...walaupun yang makan hanya dua orang, dan org kata baik beli je, aku lebih rela masak...selera masing-masing kan...janji inchik suami suke aku masak..eh..yeke???

 cucur cempedak..sikit mcm ni pun tak habis...
 Sate untuk inchik suami..itu pun tak habis jugak...
ini i punyaaa....pecal....aku tambah tauhu goreng, kacang panjang dengan timun...yang ini habis hokehhh...nampak sangat kuat makan...

Membazir rasanya kalau beli tak habis kannn...so, kena lah aku rajin-rajinkan diri masak..google jek resepi..kata semuanya dihujung jari....

No comments:

Post a Comment