Monday, May 14, 2012

Pulau Pangkor- 2 hari 1 Malam

Assalamualaikum....tetiba nak bagi salam....lama tak hupdate blog...penat katanyee...bak kata inchik suami, aku buat keje seminggu, penat setahun....menciksss dengan beliau...suke sangat membahan aku..mogoks karang baru tau...wahh..macam ketua pakatan mogok plak aku ni...

Okeh, meh sambung cite yang tergendala haritu...ala, cite percutian singkat aku tu...macam dah nak basi jek..tapi nak cite gaks...ala, gi bercuti kat pangkor aje pun...tak lama ..2 hari satu malam..kewl kann..ikut rombongan cik kiah opis inchik suami...asyik ikut opis inchik suami jekk..opis aku ntah bila lagi...opsss....

Jetty Marina....sangat cantek...kitorang naik ferry dari situ...takyah pegi pangkor pun takpe...cantek dah ni...
petang2 duduk bawah pokok, sambil makan cucur ikan bilis dengan choc ice blanded...wahhh..nikmatt...
Macam biasa mama ayah yg syok sendiri...anak, takut panas...
para ibu-ibu yang teruja...
anak-anak yang sama teruja macam ibu masing-masing

tetiba nak cakap..suke tengok gambar nih...
Walaupun rambut saye kontot...tapi saye tetap feeling2 rambut saye panjang mengurai ditiup angin...
Sampai je kat pangkor aku, inchik suami + alisha pakat melayan mata dalam bilik manakala kawan2 inchik suami dah jauh pegi bersnorkeling....bole??

Malam harinya..

Preparation utk bbq...masa ni aku sedang begulingan berdua dengan alisha..eh, arahan dari inchik laa...i menurut perintah je..

Kipas kak jangan tak kipas...berpeluh tiak memasing mengipas ....i tukang makan je...
Pertama kali alisha nak pijak pasir dan nak main air laut..tu pun sipi-sipi jek...Penakut mcm mama dia gak...

Masa nilah aku tak perasan yg sandal aku dihanyuti air...bila nak balik baru perasan kasut takde...berkaki ayam aku ke kedai cari slipper baru...hijau muke inchik suami tunggu aku pilih slipper lama sangat...semua saiz 7..mana nak cun dgn kaki saiz 5 aku ni....maaf la ye sbb kena tunggu lama...
nampak sangat lepas gian main buai diaorang nih..
Main pasir tapi ddk tetap atas tikar..geli katanyee...

Keesokan Harinyaa...

saye bersama chenta-chenta hati saya...
kt ddk tepi pantai je ye nakkk...mama takut sunburn...
nampak sangat mama ayah dia yang beria...anak relaxx jek..

Taklimat ringkas si ayah pada anaknya yang takut air laut..
sarapan pagi itu..nasi lemak+ayam seketul+hati 2 ketul+air kopi sebungkus = RM10 ....kewl sangat kannnn...
Terpaksa senyummm..kalau tak, tak kene rendam lagik lama...

Inchik suami dan rakan2..dia cakap klu aku naik ni, kompem pengsan terus.. tak pun buat2 pengsan dalam air.....kejam giler statement itu..


Mandi2..jemur2 badan sampai separuh hitam, kitorang bertolak balik...

Si Ayah mengajar si anak cara2 mengambil gambar dengan betul

Ya...inilah hasilnya..byk giler dia snap gambar kaki2 ni...

hasil snap dari alisha...gaya adalah arahan dari dia...aku ikutkan je...
Antara mereka yang menjayakan percutian singkat ini...biarpun singkat, tapi besttt...
Opss....nak tepek gak...model takut panas...

Itu jelah laporan dari saya...cukup tu je gambar...tepek banyak2 karang ade yamg muntah tgk gambo byk sangat....sekian

No comments:

Post a Comment