Wednesday, January 18, 2012

Dah Bukan Rezeki...

Tak semua apa yang kite nak kite akan dapat kannn....dan mungkin kalau dapat pun Allah pinjamkan sekejap je...semua tu ada sebab dan musabab kenapa benda tu semua jadi...

Ini termasuk aku...hari tu aku kemain suke...xcited mengalahkan yang pertama....suke-suke sangat akhirnya jadi duka....

mungkin ade yang pelik kenape baru harini aku nak cerita..sebenarnya aku perlu kekuatan untuk bercerita...aku tak kuat..kadang terlalu lemah..aku perlu kawal emosi aku yang selalu turun naik ni...biasalah..emosi aku kan mmg selalu kurang stabil..

Minggu lepas, hari khamis, 12.1.2012, *cantek tarikh tu* ...tetiba aku jadi tak sedap hati  tengok aku ada tanda2 yang tak sepatutnya perempuan mengandung ada...cerita dengan inchik suami, terus dibawanya aku keklinik......sampai kat klinik, tunggu lebih kurang jumpa doc, cerita apa yang patut, terus dia scan peerut aku...lama....tuhan aje yg tau perasaan aku masa tu...scan punya scan, last2 doc cakap, heartbeat baby xde....kantung dia pun kosong...tinggal kantung je...Ya Allah....Bende yang aku takut mungkin terjadi...Doc suruh refer DEMC hari tu jugak...so,  kitorang terus pegi DEMC...jumpa gynea...

Sepanjang jalan aku ke DEMC, mmg menangis je yg aku mampu...aku tak mampu nak cakap apa2...aku sedih sangat......aku tak kuat dan aku tak ok.....Sampai dekat DEMC dalam pukul 1 lebih...doc tengah rehat...so terpaksa tunggu lagi...tapi nasib baik tak lama..sebab aku kene giliran yang pertama...

Jumpa Gynea, cerita pada dia apa masalah aku, dia terus buat apa yang patut....result tetap sama...sumpah aku tak malu untuk nanges depan doc masa tu...aku sedih...sedih sangat.....rupanya hanya dipinjamkan sementara je...Dia cakap dengan aku, ini semua bukan salah aku, bukan salah sesape...dan bukan sebab rahim aku tak kuat....tapi mungkin ade ketaksempurnaan pada janin tu yang buat bende tu gugur sendiri...mcm2 dia nasihatkan aku...tapi pada aku apa yang dia cakap tu semuanya betul....cuma kadang emosi mengatasi segalanya....yela, aku mengharap dah lama, tapi bila jadi, ini pulak pengakhirannya...takpelah...anggap je bukan rezeki aku...mungkin diambilnya ini, diberinya kembar nnt... kite tak tau kan perjalanan yang dah ditentukan....

Insya'allah aku kuat...sedih mmg sedih...sampai ke harini terasa kesedihan tu...tapi sampai bila aku nak sedih kannn...tak datangkan apa2...cuma itu reminder untuk aku...agar lebih berhati2 untuk masa akan datang....

Cuma sekarang aku tunggu ape yang tak jadi tu keluar dengan sendirinya...Doc bagi masa 2 minggu...kalau tak keluar jugak, mmg kena cuci...Adehhh...itu yg aku tak sanggup...harap2 biarlah bende tu keluar sendiri...sumpah tak sanggup diperlakukan begitu....Betul orang kata, biar sakit beranak tapi jgn sakit sebab keguguran....sakit beranak, dapat anak, sakit keguguran, ko dapat sakit je la...sakitnya hanya tuhan yg tau...org kata sama dengan sakit beranak...yela kot..aku dulu si alisha, caesar..so tak merasa sakit beranak....sekarang ni aku merasalah sakit beranak....sekarang ni pun dah start sakit2..pegi keje pun jalan dah macam org cukup bulan....huhu...Jumpa doc, akhirmya dibaginya aku mc seminggu...dia pun tak caye aku gi keje dalam keadaan mcm ni....nak buat mcm mana...Harap opismate n bos2 aku faham keadaan aku...saye tak mintak jadi mcm ni tau...saye pun tak suke...tapi apakan daya...saye hanya manusia biasa.. :(  

Bagi mereka yang sayangkan saye, terima kasih kerana bg moral support kalian semua pada saye...saye sangat menghargai anda semua...moga tuhan balas segala kebaikan anda pada saye....




No comments:

Post a Comment