Monday, December 12, 2011

Di Kala Selangor Bercuti.....

Pagi-pagi buta dah gerak dari kampung. Penat jugak jadik co-pilot nih...*cakap mcm aku ade drive jek..padahal tersengguk-sengguk tdo*...lps anta inchik suami pegi opis...aku terus drive balik rumah...hajat di hati nk drive thru jek, tapi bila memikirnya duit hanya tinggal singgitlimaposen, so terpaksa batalkan je niat itu.....sampai je rumah, call mak, maklumkan dah sampai, angkut barang dlm kereta, angkat budak kecik yg lena dibuai mimpi tu, terus capai penyapu..rumah aku ni bangsa byk habuk..kalau hari-hari sapu, hari-hari mop, baru nampak mcm rumah..kalau tak....dah mcm rumah tinggal jek dah....

Nampak plak kain melonggok dalam bakul, dgn pantas ku kerah org gaji jepun aku tu...pening dia dok pusing kain tak abis2..ye...itu kira pening dia..pening aku nak lipat, dia tak kira ekkk...* dengan mesin basuh pun aku nak emo*...eh, mesin sidai kain xde ke??..Dalam pada tu, perut terus memberontak  kelaparan......aku bab makan mmg pantas...dah lapo kannn..capai je ape ada dlm peti ais....pucuk ubi masak lemak, ikan kembong goreng, sup ikan merah....dah...siap untuk perut aku dan alisha...*gamba, xde...malas nak snap2 gamba*

Siap semua...si alisha pun aku dah bagi makan...itu perut wajib dikenyangkan dulu...ini saje tentatif untuk saye harini ini...masanya untuk membuta...alisha awak plak jaga mama..mama nk jd sleeping beauty....nak kurangkan kedutan kat mata nih....tak pon, jom join tdo secara jemaah ngan mama...senang...
Sekian..


zzzzzzzzzzzzz



No comments:

Post a Comment