Saturday, February 19, 2011

Gatall!!!

Ini bukan sesi mengata orang ya...ini sendiri yang gatal..Gatal tak hingat2...Ini bukan 'gatal' yang 'gatal' tu ye...ini gatal sbb allergic....


Ini semua akibat sesi mengemas melupus segala mak nenek yang dah diperap bertahun lamanya...Biasalah , aku kan bibik. Mula2 aku ingat gatal2 biasa. So, ok la kan...tahan sikit. Tangan masih setia garu2 macam kera kena belacan sambil memunggah bahan peraman bos lama aku.

Dekat seminggu gatal tak hilang. Aku plak yang naik rimas..Jangan la sesape gatal2 cuit2 aku yang dah sedia adanya gatal ini...Aku marah nanti. Sesungguhya gatal2 ni buat aku sentiasa dalam keadaan moody..Dah le mmg aku ni moody...ditambah dengan moody gegatal ni. makin bermoody2an la nampaknya...Maaf ya inchik suami dan cik anak....

Akhirnya dalam keadaan paksa aku terpaksa merelakan diri untuk ke klinik. Doc cakap i allergic. Ubatnya inject atau mkn ubat. Inchik suami kemain pantas angguk lelaju bila doc soh inject. Amboiii..mentang2 aku yg nk kena inject kemain dia yekkkkkk....sabo..saboo..org sakit kena saboooo...

Dimaklumkan Doc itu seorang perempuan yang sedang mengandung tapi ganas. Dan sumpah kalau aku sakit dan perlu di inject, tobat aku tak mau jumpa dia...Uiskk...sakit tak hingat2...Aku sampai menjerit. Doc, lain kali tolongla buat secara lemah lembut sopan santun penuh kasih sayang bila memberi injection pada mereka seperti saya yang penakut dgn jarum ni......

Penangan injection tu ape lagi kalau bukan mengantuk...Balik dari klinik aku dah siap berzikir dalam kereta. Dok terhangguk2 je manjang. Mengantuk giler...Sampai umah, x usah cakap laaa....katil aje tuju aku...anak ntah kemana...Dan buat pertama kalinya aku pegi keje drive dlm keadaan mamai2 separuh sedar. maafkan la cara pemanduan aku harini...Sila jgn tiru oke??...

SEkarang aku pun separuh mamai...ini kerana ubatnya pulak....memang keje aku tdo je la..makan tido makan tido....Mau tak mok....

Ok la, sekian dari aku yang mamai....

No comments:

Post a Comment