Monday, August 1, 2011

Hari Pertama Puasa 2011

Alahmdulillah....kenape??..bukan sbb dah berbuke la...baru pukul berapa dah nak berbuke...tapi sebab berjaya bangun dan masak untuk sahur...Kunci jam kemain..pukul 4.00 pagi aku setkan jam..bangun kul 4.35..biasalah, waktu2 kecederaan...Hp aku dok jerit kat sebelah telinga pun aku buat dekkk je..sekali kene tepuk ngan inchik suami, wajib la terus bangun...nasib baik tepuk manja. kalau tak, kompom aku mogok tak mau masak...hehhe...

Bila dah lambat bgn tu, tgn aku pantas capai tin sardin, masak sardin, celur pucuk ubi, gorengkan telor dadar...sgt pantass..cukup la untuk inchik suami, aku dan adek aku bersahur...nak masak sardin pun sensiang aku dah tanya inchik suami..bole ke tak kalau sahur mkn sardin..beliau bg green lightjanji tak hanyir , aku on aje la......senang keje i...tapi sesekali la..bukan selalu...sebelum muke tu bertukar jadik sardin, selalu2 la tukar menu...huhu..

Puasa kali ni kene gigih sikit..atas permintaan inchik suami, aku kene masak untuk berbuke..tahun2 lepas ade gak cengkelat beli kat luar..tahun ni cuba untuk masak sepenuhnya..wahhh...tetiap hari la aku kene menggoogle resepi..takpe2...anggap je ni untuk memantapkan skill memasak aku.....

Apapun tahun ni cuba untuk buat yang terbaik dari tahun2 yang lepas...Insya'Allah..



No comments:

Post a Comment