Wednesday, December 26, 2012

Bila Dah Dapat Mulut Tu Kannn...



Sejak dapat mulut ni, kemain lagi makcik sorg ni..pokpekpokpek...tapi bila aku bercakap je, tau plak dia suruh aku senyap.."mama keep quiet please!!..iman nk sleep!!"..erkkk..sentaphatimak...


Syukur dia dah banyak cakap sekarang...walaupun ade yg kadang aku tak faham..tapi tetap aku bersyukur...4 tahun dah kann...nak buat mcm mana, mmg jenis lambat bercakap si iman alisha ni.....tp sekali dh bercakap ni, hambikkkk....belum habis jawab dah tanya soalan lain....tahun depan nak masuk tadika dah..kejap je dh beso anak dara nih..

Tapi tulah bila byk cakap ni, kadang aku yang terkedu sendiri...bab pulangkan paku buah keras mmg dia pandai...jgn la aku buat silap..kompem dia marah balik mcm mana aku marah dia klu dia buat silap..marah sambil buat2 muka...dalam hati aku, 'eh, sape mak ni??'....

Aku ada cerita dekat dia yg kain aku koyak sbb tersangkut escalator...dgn tanpa perasaan, dia bebel kat aku "mama ni!!!!..kan iman dh cakap, angkat kain mama tu...mama niiii!!!!" yg "mama niii"  tu yg aku tak tahan...

tapi, kadang betul gak ape yang budak2 ni dok tegur atau marah kt...mengingatkan kt yang mudah lupa...kita dok bising kat anak jgn buat itu dan ini, tp kite buat bende yg sama..camne..nk jadik ketam kah??

dah tukan, makcik ni pandai membebel gak...nasibla..kalau tak aku, ayah dia, dia bebelkan...bergantunglah pada siapa yg buat silap..huhuu..
kebilkebil biji mata kena bebel ngan anak...





- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment