Monday, December 24, 2012

Tragedi Di Escalator

Benda ni jadi jumaat lepas..biasalah, time rehat lama..so window shopping la kannn....bukan senang nk berwindow shopping hari bekerja ni melainkan hari jumaat...yg lelaki sila pergi sembahyang keh...yg perempuan pergi terapi minda katanyaaa....tp tulah malang tak berbau..kainku tersangkut di escalator..uwaaaaaaaaaaaaaa........hilang terus mood nk shopping..

Syukur jugakla escalator tu berhenti...klu tak, tak taulah ape jd..huhuuu...seram ai tau..dan nasib baik aku pakai jubah...kalau aku pakai naju kurung, mau tak separuh ehem aku kat situ...fitam..

tarik punya tarik tak bole, akhirnya jalan terakhir, mmg kena gunting la jawabnya..pengawal kat situ siap cakap 'dik escalator yang ni mmg selalu sangkut kain org'...eh, apakah maksudmu itteww??..adakah???..dh jgn nk pk yang bukan2..dh mmg aku bangsa yang suke pakai baju ala2 kembang meleret-leret..tulah padahnya..

kalau tidak kerana kainku yang dh koyak ni, xdelah aku nk masuk butik salikin sidek ni..serrrammmm....nasib la staff dia ni aku suruh alter kain aku tu masa tu jugak...


Pandai2 korang lah dek kerjakan kain ahkak ni...ahkak dh tak bole pikir dah...

hasil jubah yg telah di alter....dalam pada tak bernasib baik ni, aku bernasib baik sekali lg sbb aku pakai skirt hitam kat dalam...so, dapat la cover ketaksempurnaa jubah aku tu...

Orang selalu pesan kalau jalan pandang bawah...sebenarnya bukan masa berjalan je, naik escalator pun kena pandang bawah...kalau tak, jadik la macam aku ni....kesian..nasib baik xde pape...

Bila dah lepas kejadian ni, baru aku terpikir, betapa bahayanya sebuah escalaor klu kt tak hati2....tak risau sgt pasal kain yang koyak..tp keselamatan tu yg penting...bayangkanla klu tangga tu tak berhenti..yaAllah..tak dapat aku imaginekan apa yg akan jd kat aku....ya..tuhan masih sayagkan aku..bersyukur kerana hanya kain yang koyak, bukan kulit aku yang koyak...


*ko dlm gelabah kain tersangkut pun bole mimta org ambik gambo kannn..takpaham aku perempuan ni*


No comments:

Post a Comment