Thursday, July 14, 2011

Pantai Cenang..Pantai Kok..Telaga Tujuh

Aku ngan anak ade benda yang sama...Tak suke mandi laut...Motiff???...takut sunburn..bole???..itu satu la..sbnrnnya takut ade jaws..buaya, ikan todak bagai dalam tu..psiko kannn..So inchik suami yang suke mandi laut terpaksa mandi sendiri..aku ngan anak hanya ddk sbagai pemerhati...

Mereka2 yang takut mandi laut...

 Inchik suami mencuba nasib bwk alisha main air laut...

Patah balik dgn muke kecewa sbb anak terjerit2 tak nak...

Tu diaaaa...Budak yang takut air laut....bukan setakat mandi laut je takut, pasir pun dia geli...

 Inchik suami yang membawa hati sbb anak isteri tak nak mandi sama...nk ke pulau seberang kononnya...

 Akhirnya ddk main pasir sendiri.....

 Isteri dan anak yang hanya ddk di bawah pohon kelapa....tak tahan panas katanya...alisha, muke tu tolong jgn ketat sgt ye...

 Ye itu keje dia..dok main game sbb bosan ddk tepi laut...

Aku suke ddk tepi laut, tapi tak suke mandi laut....takut pun iye..huhu..ngeri sesaje...imaginasi melampau sgt..tapi tula, seronok pegi sini..walaupun aku hanya ddk kat tepi pantai..setakat pukul 10 pagi tu relax je la..kalau masuk pukul 12, mau aku menggelupur panas ddk kat tepi laut ni..aku kan kekonon puteri lilin...

Lepas balik dari pantai cenang, terus pegi ke pantai kok..nk tgk gak ape benda ade kat situ..biasa2 je rupanya..byk boat2 jela...

Rasanya aku pernah kesini satu ketika dulu.. masa zaman sekolah..zaman muda2 jelita remaja ....

 Sempat menggedik kejap...

 ewahhhh...makcik ni ngalah nak membeli boat aje gayanya....xpe..gaya itu penting walaupunnn...:P

 ade gaya model tak???...(tolong jgn muntah depan pc ya)

Port yang seterusnya telaga tujuh..Kalini cuba paksa alisha mandi...memula xnak. jerit...nak nagis pun iye..tapi last2 nak jugek..mula2 cuit2 hujung jari...last2 xmau naik...


 Aku mcm biasa, xmau mandi...yela, mana aku nak salin baju...toilet yg disediakan macam tak pernah berjaga...so pepandai la bayangkan bagaimana ghupa toilet itu...siap lobang atapnye...ohwhhh tidakkk....so main rendam2 kaki jek...

Dekat sejam ddk situ baru teringat perut belum diisi lagi...gegas2 kemas, turun carik tempat makan..itupun tapau. Makan kat bilik je.. sbb si alisha dah tdo tak sedar diri sbb kepenatan......

muke garang insan yang lapar.....

Kali ni pegi xde la nak shopping sgt...shopping geli2 je....mmg pegi untuk jln2 jek bwk si kecik tu...Biasalah, masa nilah aku dgn inchik suami habiskan dgn dia..sekali sekala mkn angin anak beranak kannn...so, inchik suami, lps ni plan tempat lain plak hokehhh...muaxxxxx la....

No comments:

Post a Comment