Friday, July 8, 2011

Kerana Mulut

Pagi tadi dok dgr kat hot fm topik pasal 'kerana mulut'..macam2 yang aku dengar. Ade yang buruk ade yang baik..tapi moreeeeeeeeeeee pada yang tak baik lah. Biasalah mulutkan..bukannya tempayan yang bole ditutup. Aku pun kenkadang bosan dgn mulut2 yang sesukehati nak bercakap tanpa pedulikan perasaan org nih..Sgt bosan ye...tapi nak buat mcm mana kannn...sabo bbyk je la...

Tapikan sbb mulut ni gak kan, nak tau satu cerita tak?? (ala2 cik jenab mengajak cik temah bergossip ni)..aku pernah kena...bukan kerna mulut org...tapi mulut ku sendiri...nak tau sbb ape???...hamboiiii...kemain lajuk je angguk ek...xde la sebenarnya mcm ni...Dulu masa zaman bebudak kan, mulut kadang main lepas je...cakap tak pikir...ade satu masa tu aku marah..marah kat sape pun aku dah lupa..sbb marah punya pasal, aku tersebut *%#@..hambikkk...mak aku dengar plak.."ape ko cakap?????????????????......meh sini..meh...*%$@ ehhh ko sebut tadi???"..nak tau ape mak buat lps tu???....bukak peti ais (tolong la jgn kata dia nk bagi minum air oren sejuk sbb aku mangarot td) diambilnya cili padi dalam 2-3 biji , tanpa was2 beliau gayang kat mulot aku..'ko nak sebut lagi tak hah???' menggelupur aku kena gayang dgn cili....kebas  mulut....perghhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

Lepas habis lumat cili di gayang dalam mulut aku, (mak mana tak sayangkan anak..) mak bagi aku minum...sumpah aku tobat nak sebut2 benda macam tu...sampai sekarang aku tak sebut benda tu dpn mak aku....gila...huh!!! cukup la sekali..tobatttttt.............

Aku tau mak buat mcm tu sbb nak mengajar aku...tapi padan la muke aku sbb sebut yang bukan2...rasakannn....Dan mungkin sbb pernah dicili ole mak satu ketika dulu, aku kuat giler makan pedas...penangan pernah dicili...hidup tanpa cili mmg tak bermakna...

Ya, itu baru betul kerana mulut badan binasa....

No comments:

Post a Comment